اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو سابق تیم ملی جودوی بانوان:

فدراسیون جودو هزینه‌ای بابت مسابقات بانوان پرداخت نمی‌کند

خبرگزاری فارس: عضو سابق تیم ملی جودوی بانوان گفت: شرکت در مسابقات این امکان را به ورزشکاران می‌دهد که با فن و تکنیک‌های کشورهای دیگر آشنا شوند اما متاسفانه فدراسیون جودوی ایران هزینه‌ای بابت مسابقات بانوان پرداخت نمی‌کند.

فدراسیون جودو هزینه‌ای بابت مسابقات بانوان پرداخت نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، در چند سال گذشته بانوان توانسته‌اند موفقیت‌های گوناگونی را در رشته‌های مختلف ورزشی کسب کنند. سمیه حیدری یکی از ورزشکاران موفق هم‌محله‌ای ماست که توانسته در رشته جودو موفقیت‌های زیادی به دست آورد.

حیدری 27 سال قبل در یک خانواده کاملا ورزشی در شهررری متولد شد. وی از 10 سالگی رشته جودو را در باشگاه انقلاب و زیر نظر مربی‌هایش علی‌پور و قدم‌داری آغاز کرد.

وی معتقد است جودو یکی از رشته‌های جذاب و اصیل رزمی در کشورمان محسوب می‌شود و یکی از رشته‌های مدال‌‌آوری است که ایران همیشه در مسابقات جهانی و المپیک حرفی برای گفتن داشته است.

حیدری به مدت 10 سال عضو تیم ملی جودو کشورمان بود و مدتی هم به‌عنوان نائب رئیس هیئت جودو استان تهران فعالیت داشته است. حیدری در بسیاری از مسابقات کشوری و بین‌المللی شرکت کرده است. وی در حال حاضر در سرای محله فیروزآبادی مشغول آموزش علاقه‌مندان رشته جودو است و شاگردان بسیاری را به مسابقات آسیایی و بین‌المللی فرستاده است.

جودوکار کشورمان در مورد جایگاه جودو در شهرری گفت: شهرری یک منطقه قهرمان‌پرور است و توانسته در رشته جودو نیز خوب عمل کند و اگر به این رشته در منطقه بیشتر بها داده شود شهرری می‌تواند یک قطب جودوی تهران باشد.

حیدری با اشاره به استقبال بانوان از رشته جودو در این چند سال گذشته گفت: در گذشته به‌دلیل رعایت حجاب بانوان ورزشکار نمی‌توانستند در مسابقات بین‌المللی رشته جودو شرکت کنند این در حالی است که شرکت در مسابقات بین‌المللی با حفظ حجاب اسلامی مانع کسب مدال برای بانوان ورزشکار نیست.

این بانوی ورزشکار ادامه داد: در حال حاضر چند سالی است که موضوع حجاب در مسابقات بین‌المللی حل شده و بانوان ورزشکار توانایی شرکت در مسابقات بین‌المللی را دارند و رعایت حجاب اسلامی مانع پیشرفت و ارتقای ورزشکاران نیست.

وی به کمبود سالن‌های ورزشی در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تعداد کمی باشگاه در منطقه وجود دارد که همین تعداد کم هم ویژه آقایان است و اداره تربیت بدنی منطقه برای بانوان در رشته جودو هیچ اقدامی نکرده است.

حیدری با اشاره به حمایت‌های شهرداری اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری در زمینه توسعه ورزش منطقه بسیار خوب عمل کرده است و در همین جا از حمایت خوب شهردار تهران برای راه‌اندازی سالن‌های ورزشی و همچنین سراهای محله تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به عملکرد خوب سراهای محله افزود: وجود سراها در بطن محله‌ها این امکان را به جوانان می‌دهد تا از امکانات فرهنگی و ورزشی سراهای محله‌شان استفاده کنند و ناچار نباشند برای شرکت در کلاس‌های ورزشی به بیرون از منطقه مراجعه کنند.

حیدری با اشاره به کمبود فضای ورزشی در سرای محله فیروزآبادی گفت: در حال حاضر در سرای محله فیروزآبادی فضایی برای ورزشکاران رشته جودو در نظر گرفته شده است اما متأسفانه این فضا برای ورزش بانوان ناکافی است و باید مسئولان به فکر افزایش این فضاها باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در محوطه سرای محله فضایی وجود دارد که تنها با ایجاد یک سقف به سالنی مناسب برای ورزش بانوان تبدیل می‌شود که امیدواریم مسئولان شهری این فضا را هرچه زودتر آماده کنند.

حیدری به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های به دست آمده در رشته جودو اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تیم سرای محله فیروزآبادی در سه گروه نونهالان، نوجوانان و جوانان توانسته است در مسابقات استان تهران به نائب قهرمانی دست پیدا کند. 

بانوی جودوکار کشورمان به تمرین‌های رایگان ورزشی در سرای محله فیروزآبادی اشاره کرد و گفت: امروزه بروز دیابت در کشورهای جهان به موازات کاهش میزان فعالیت مردم و افزایش چاقی، به‌طور چشمگیری افزایش یافته است که با توجه به نقش ورزش در افزایش سطح فعالیت و کاهش وزن می‌توان به اهمیت آن در پیشگیری و درمان دیابت پی برد.

وی بیان داشت: اکثر افرادی که دیابت خود را کنترل می‌کنند افرادی هستند که به‌طور منظم ورزش می‌کنند. با توجه به درخواست شهردار منطقه، هر روز از ساعت 7:30 تا 9 صبح برای افرادی که دارای بیماری دیابت هستند به‌صورت رایگان آموزش بدنسازی و ایروبیک برگزار می‌شود. افرادی که دارای بیماری دیابت هستند می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند و از امکانات ورزشی این مرکز بهره‌مند شوند.

وی به افزایش امکانات در سرای محله فیروزآبادی اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون استقبال بانوان از رشته جودو زیاد است اما امکانات ما کافی نیست. اگر مسئولان امکانات ورزشی را در سرای محله افزایش دهند قطعا تیم بانوان جودوی شهرری در مسابقات لیگ جودوی کشور با عنوان شهرداری تهران شرکت می‌کند و من قول کسب مقام اول را می‌دهم.

حیدری دلیل موفقیت خود را اعتماد به نفس و توکل به خدا دانست و در این زمینه گفت: یکی از مشوق‌های اصلی من در ورزش و به‌ویژه در رشته جودو دایی‌ام بود اما پس از آن با سعی و تلاش خودم توانستم در این رشته موفق شوم.

وی با اشاره به شرکت خود در مسابقات بین‌المللی گفت: تاکنون توانسته‌ام در مسابقات بین‌المللی سوریه، قرقیزستان، ازبکستان و لبنان شرکت کنم و همچنین در مسابقات کشوری مقام قهرمانی را کسب کنم. در مسابقات جام فجر نیز در تهران حضور داشتم و رتبه اول را از آن خود کردم.

حیدری به مزایای رشته جودو اشاره و تصریح کرد: رشته جودو یکی از رشته‌هایی است که در مسابقات المپیک مطرح است. این رشته باعث ایجاد آمادگی جسمانی فوق‌العاده‌ای در فرد می‌شود. از این طریق فرد می‌تواند انعطاف‌پذیری و قدرت بدنی خود را افزایش دهد.

وی افزود: تمرین فنون مربوط به جودو باعث می‌شود بدن قوی‌تر شده و مقاومت دستگاه‌های قلبی و عروقی بیشتر شود. هنرآموزان جودو می‌توانند قدرت تمرکز خود را بالا برده و دارای حافظه قوی شوند.

حیدری به آرزوی ورزشی و غیرورزشی خود اشاره کرد و گفت: آرزوی ورزشی من قهرمانی در المپیک و آرزوی غیرورزشی‌ام سلامتی همه مردم ایران و موفقیت جوانان در تمام رشته‌های ورزشی و علمی است.

سمیه حیدری با توجه به جایگاه رشته جودو در شهرری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون رشته جودو در میان مردم منطقه جا افتاده است و خانواده‌ها فرزندان خود را برای آشنایی با این رشته ورزشی به سالن‌های ورزشی می‌فرستند. از این رو برای حفظ روحیه ورزشی در کودکان و جوانان مسئولان باید حمایت خود را بیشتر کنند زیرا منطقه ما می‌تواند در این رشته جایگاه بالایی را در سطح مسابقات بین‌المللی کسب کند.

وی به برپایی مسابقات مختلف ورزشی اشاره کرد و افزود: یکی از علل موفقیت کشورهای مختلف، شرکت در مسابقات است. شرکت در مسابقات این امکان را به آنها می‌دهد که با فن و تکنیک‌های کشورهای دیگر آشنا شوند و آمادگی بیشتری برای مسابقات بعدی داشته باشند اما فدراسیون جودوی ایران هزینه‌ای بابت مسابقات بانوان پرداخت نمی‌کند.

عضو سابق تیم ملی جودو بیان داشت: در منطقه ما پیشکسوتان زیادی هستند که متأسفانه در جایگاهی که در شأن آنهاست قرار نگرفته‌اند. مربیان بسیار خوبی داریم که در سطح ملی مطرح نشده‌اند اما اگر مسئولان در معرفی پیشکسوتان برنامه‌های بیشتری داشته باشند این امکان به دوستداران ورزش جودو داده می‌شود که با آنها آشنا شوند. 

حیدری گفت: افرادی که علاقه‌مند به شرکت در کلاس‌های جودو هستند بهتر است از باشگاه‌هایی شروع کنند که مربیان آنها از نظر علمی و فنی در سطح بالایی قرار دارند تا بتوانند زودتر به آن سطحی که تمایل دارند برسند.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول