اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

سال جاری 217 گفتمان عفاف و حجاب در گلستان برگزار شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری 217 مورد گفتمان عفاف و حجاب در این استان در سال جاری خبر داد.

سال جاری 217 گفتمان عفاف و حجاب در گلستان برگزار شده است

حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: در این نهاد اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده تا زن ایرانی و مسلمان بتواند به جایگاه واقعی خود دست یابد و در این مسیر برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران بکوشد.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا در سال گذشته جمعیت بانوان فرهیخته استان شناسایی شده است یادآور شد: جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی جمعیتی است که نسبت به وضعیت اجتماعی، فرهنگی و دینی منطقه خودآگاهی و حساسیت دارد.

ولی‎نژاد ابراز داشت: در سال گذشته 115 بانوی فرهیخته گلستان از سوی تبلیغات اسلامی شناسایی و 30 نفر آنها مورد پذیرش قرار گرفتند و در همین راستا چندین نشست برای فعال ساختن آنها در سطح اجتماع انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اهداف تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته گفت: این جمعیت شناسایی، رصد و اولویت‎دهی به آسیب‎ها و نیازهای فرهنگی دینی بانوان استان، زمینه‎سازی برای هدایت و اثربخشی بانوان فرهیخته و فعال بومی عرصه فرهنگ دینی استان را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت‎های قرآنی یکی از ابزاری است که به حفظ ارزش‎ها در بنیاد خانواده و جامعه کمک خواهد کرد گفت: در همین زمینه برنامه‎هایی چون برگزاری کلاس‎های آموزشی و عمومی قرآن کریم (قرائت سطوح یک تا سه) در 190 الی 200 کلاس، ترجمه مفاهیم قرآن کریم در 20 کلاس، آموزش عالی و تخصصی دوره‎های تربیت معلم، روخوانی، تجوید و مفاهیم در 30 الی 25 کلاس، آموزش قرائت صحیح نماز در ایام تابستان در 160 کلاس، برگزاری محافل انس با قرآن 100 برنامه، برگزاری گفتمان‎های قرآنی، مسابقات و جشنواره‎ای قرآن مختص کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده‎ها در اداره کل تبلیغات اسلامی برای تقویت بنیاد فکری و اعتقادی در دستور کار قرار گرفته است.

ولی‎نژاد با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته 217 مورد برگزاری گفتمان عفاف و حجاب، در این نهاد برگزار شده تصریح کرد: برگزاری 14 همایش در این زمینه، برگزاری فعالیت‎های قرآنی، همایش منطقه‎ای زنان و عوامل انحطاط پیامدها و آسیب‎شناسی آن در جامعه، کارگاه آموزشی مهارت‎های گفتمان دینی ویژه اساتید با موضوع عفاف و حجاب و مهارت‎های زندگی، برپایی 32 نمایشگاه عفاف و حجاب، تهیه و چاپ پوستر و بنر، اهداء سی‎دی، اهداء کتاب پوشش و نگاه، مقنعه، چادر، ساق‎ دست، هِد، محصولات عفاف و حجاب و ... از دیگر اقدامات این نهاد است که در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و دستیابی زن به جایگاه اصلی خود انجام شده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول