اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بافق:

نیازسنجی در اوقات فراغت جوانان ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار بافق نقش کانون‌های فرهنگی و تربیتی را در کشف استعدادهای جوانان مهم عنوان کرد و گفت: نیازسنجی و برنامه‌ریزی این کانون‌ها برای پرکردن اوقات فراغت جوانان ضروری است.

نیازسنجی در اوقات فراغت جوانان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حسین ندافیان صبح امروز در حاشیه بازدید از کلاس‌های طرح اوقات فراغت کانون فرهنگی تربیتی فجر بافق با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و ساماندهی اوقات فراغت جوانان اظهار داشت: اوقات فراغت معیار مناسبی برای تشخیص استحکام ساختار تربیتی جامعه است که بهره‌برداری شایسته از آن، جامعه را به سوی سازندگی اخلاقی و شکوفایی اقتصادی هدایت می‌کند.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان نقش موثری در امور اخلاقی و تربیتی آنان دارد و در این راستا نقش کانون‌های فرهنگی تربیتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فرماندار بافق با ابراز رضایت از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در کانون فجر بافق خاطرنشان کرد: کانون محل معرفی استعدادهای جوانان و نوجوانان است و باید فضای فرهنگی و هنری طوری فراهم شود که همه استعدادهای بالقوه توان رشد داشته باشند.

ندافیان تصریح کرد: اگر برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌ریزی جامعی صورت نگیرد، آنان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار خواهند گرفت از این رو این مراکز با تامین نیازهای جوانان و نوجوانان، پذیرای آنان در طول تابستان هستند.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های ارائه شده توسط نهادهای مربوط در راستای اجرای این طرح عنوان کرد: ناحیه مقاومت بسیج نیز، دو طرح ویژه را برای پر کردن اوقات فراغت در حال اجرا دارد که شامل تشکیل کلاس‌های طرح نشاط و تعالی همچنین طرح هجرت است.

فرماندار بافق افزود: در طرح هجرت که با هدف بهسازی، نوسازی و زیباسازی مدارس با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود، دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی با کارهای عمرانی و ساختمانی از برنامه‌های فرهنگی این طرح نظیر اردوهای زیارتی نیز استفاده می‌کنند.

مدیر کانون فرهنگی تربیتی فجر بافق نیز در این بازدید گفت: در طرح تابستانی اوقات فراغت سال 91، کانون فرهنگی تربیتی فجر بافق برای دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در رشته‌های قرآن، طراحی، خوشنویسی، نقاشی، قصه و بازی، کامپیوتر (مقدماتی، پیشرفته، پاورپوینت، اینترنت،...)، خیاطی کلاس‌هایی را  زیر نظر 10 استاد برجسته شهرستان برگزار کرده است و روزانه تعداد زیادی از دانش‌آموزان از امکانات کانون بهره می‌برند.

زهرا کارگران با اشاره به شرکت 350 نفر از هنرآموزان در این کانون افزود: سعی ما بر این است که تا حد امکان هزینه‌های کلاس‌ها را پایین بیاوریم تا تعداد بیشتری از دانش‌آموزان امکان استفاده از کلاس‌ها را داشته باشند و در انتخاب اساتید هم سعی شد بهترین گزینه‌ها را داشته باشیم و بالاترین کیفیت را ارائه دهیم.

در پایان این بازدید فرماندار بافق برای اجرای طرح‌های افلاک‌نما و نجوم، کلاس رباتیک و حوزه خبری دانش‌آموزی (پانا) مبلغ 150 میلیون ریال قول مساعدت مالی داد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول