اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

اردبیل 10 پایگاه سلامت اجتماعی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: هم اکنون 10 پایگاه سلامت اجتماعی در استان اردبیل دایر شده و فعالیت می‌کند.

اردبیل 10 پایگاه سلامت اجتماعی دارد

رویا احمدیان امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در همین زمینه شش جمعیت همیاران سلامت اجتماعی و بیش از 255 گروه همیاران سلامت روان در اردبیل شکل گرفته است که تعداد اعضای جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی بیش از 5 هزار و 500 نفر است.

وی خاطرنشان کرد: به همت دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی 29 هزار نفر در آموزش مهارت‌های زندگی، 11 هزار زوج در طرح آموزش پیش از ازدواج و 9 هزار و 982 نفر در طرح آموزش زندگی خانواده حضور داشته و از آموزش‌های بهزیستی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در خصوص فعالیت انجام شده دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها یادآور شد: در طرح غربالگری بینایی از 46 هزار و 499 مورد تنبلی چشم پیشگیری شده و در قالب طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیر‌خوارگان نیز به 12 هزار و 721 نفر ارائه خدمات شده است.

احمدیان به خبرنگار فارس گفت: ارتقای توان ذهنی نوزادان و شیر‌خوارگان یکی از اولویت‌های جدی است که در این زمینه به یک هزار و 272 نفر خدمات ارائه شده و در صدد توسعه این ظرفیت و توانمندی هستیم.

این مسئول از فعال بودن شش مرکز مشاوره ژنتیک در سطح استان اردبیل خبر داد و افزود: تعداد 3 هزار و 142 نفر یک سال گذشته از خدمات مرکز مشاوره ژنتیک استفاده کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در خصوص اجرای طرح آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: در این زمینه به بیش از 55 هزار نفر خدمات ارائه شده که سعی داریم در سال جاری نیز بتوانیم این خدمات را توسعه کمی و کیفی دهیم.

احمدیان فعالیت 23 مرکز مشاوره حضوری و غیر‌حضوری در سطح استان را یادآور شد و تصریح کرد: 15 هزار مراجعه به مرکز مشاوره حضوری و بیش از 8 هزار تماس با صدای مشاور در یک سال گذشته برقرار شده و در محلات مختلف شهر اردبیل نیز در قالب 14 محله آموزش طرح محب را به ظرفیت 16 هزار نفر شاهد بودیم.

وی در خصوص تکمیل و بهره‌برداری از سایت اورژانس اجتماعی اردبیل گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه به یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که تاکنون برای احداث آن رقمی در همین حدود هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به اجرای این پروژه در چهار طبقه در زیر‌بنای 4 هزار متر‌مربع و پیشرفت فیزیکی 35 درصد اشاره کرد و ادامه داد: قرار است با همت خیرین مسکن‌ساز حضرت امیر (ع) این پروژه تکمیل و در اختیار سازمان قرار گیرد.

احمدیان گفت: نابسامانی‌های اقتصادی، اجتماعی و روانی از جمله عواملی است که زمینه مساعد را برای انواع آسیب‌های اجتماعی نظیر انحرافات جنسی، طلاق، سرقت، خودکشی، همسرآزاری،‌ فرار از منزل و ... را فراهم می‌آورد.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: جامعه از طریق توجه به تقویت بنیاد خانواده و ساختارهای دولتی و غیر‌دولتی در صدد حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول