اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی گناباد:

1700 پرونده در حوزه توانبخشی بهزیستی گناباد وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: در حوزه توانبخشی بهزیستی گناباد حدود 1700 پرونده وجود دارد که از معلولیت خفیف تا بسیار شدید را شامل می‌شود.

1700 پرونده در حوزه توانبخشی بهزیستی گناباد وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی ستوسر عصر امروز در نشست خبری در محل مجتمع شهید رجایی گناباد اظهار کرد: در حوزه توانبخشی بهزیستی گناباد قریب به 1700 پرونده وجود دارد که از معلولیت خفیف گرفته تا خیلی شدید را شامل می‌شود.

وی افزود: از این 1700 پرونده بالغ بر 300 نفر مستمری بگیر هستند و 650 نفر بیمه تکمیلی دارند که دغدغه خانواده‌ها در بحث هزینه‌های درمان را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه از این تعداد پرونده 15 نفر بیمار ضایع نخاعی هستند، ادامه داد: 29 نفر بیمار روانی نیز در این حوزه وجود دارد که با هزینه‌های بسیار بالا برای درمانشان فشارهایی را بر خانواده‌ها تحمیل کرده‌اند و حمایت گسترده بهزیستی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: به 37 نفر شهریه دانشجویی پرداخت می‌شود، 9 نفر از معافیت سربازی برخوردارند و 29 نفر نیز تخفیف هزینه‌های سربازی را دارند.

ستوسر گفت: در سال 90 در بخش حرفه آموزی 33 میلیون تومان هزینه شده است که 30 میلیون تومان برای بحث یارانه و 3 میلیون تومان برای بحث تغذیه بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته چیزی حدود 10 کمیسیون تشخیص معلولیت برگزار شده است که 247 مورد کمیسیون شدند و حدود 220 نفر معلول شناسایی شدند.

وی افزود: این کمیسیون‌ها از شش سال پیش برگزار می‌شود و قبل از آن تشخیص معلولیت با دانشگاه علوم پزشکی بوده است، تعداد پرونده‌هایی که در کمیسیون‌ها مطرح شده نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

ستوسر با بیان اینکه در حال حاضر 23 نفر از معلولان شهرستان در مراکز مشغول حرفه‌آموزی هستند، گفت: در سال 88 که در گناباد مرکز حرفه آموزی فعال شد هنوز مشهد این مرکز را نداشت.

وی با اشاره به مجتمع شهید کامیاب گناباد گفت: در مجتمع شهید کامیاب گناباد 108 نفر نگهداری می‌شوند که سال گذشته مبلغ 200 میلیون تومان یارانه به این مجتمع پرداخت شد.

وی بیان کرد: در خانه سالمندان گناباد نیز در حال حاضر 35 سالمند نگهداری می‌شود.

ستوسر تصریح کرد: در سال 90 پرداخت‌های مالی غیر مستمر حدود 139 مورد و حدود 178 میلیون تومان پرداخت‌های مستمر بوده است.

وی گفت: در حال حاضر بحث کاردرمانی در گناباد توسط یک سرباز انجام می‌شود و با پایان کار وی با مشکل مواجه خواهیم شد و کسانی که در این زمینه مشکل داشته باشند باید در صورت نبود این امکان در گناباد به تربت حیدریه مراجعه کنند و این در حالی است که قانون پنجم توسعه به ما اجازه استخدام کاردرمان را نمی‌دهد.

در ادامه خبرنگاران از بخش‌های مختلف گفتار درمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی و... مجتمع شهید رجایی بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت‌ها و مشکلات هر بخش آشنا شدند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول