اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی تربت‌حیدریه:

اصحاب رسانه زمینه مشارکت با بهزیستی را فراهم کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه، زمینه مشارکت فکری با بهزیستی را فراهم می‌کنند.

اصحاب رسانه زمینه مشارکت با بهزیستی را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، داریوش وکیلی عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هر جا مشکلی در کارهای بهزیستی باشد با کمک رسانه‌ها آن را حل می‌کنیم زیرا رسانه‌ها در همه جامعه حضور دارند و حاصل تعامل افکار اجتماعی را به بهزیستی منعکس می‌کنند.

وی با بیان اینکه چهار هزار و 407 معلول در شهرستان وجود دارند، گفت: افرادی که معلولیت شدید دارند 675 نفر هستند که حقوق مستمری می‌گیرند.

وکیلی افزود: 22 مهد شهری و 48 مهد روستایی مشغول تعلیم و تربیت کودکان زیر 6 سال هستند که این امر نقش مهمی در بالا بردن فرهنگ اجتماعی کودکان و اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد.

رئیس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه ایجاد زمینه مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در میان مربیان مهدهای کودک، ارتقای دانش و بینش مربیان مهدهای کودک نسبت به معارف نماز در بین کودکان را از دیگر وظایف بهزیستی شهرستان ذکر کرد.

وکیلی در زمینه لزوم مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره ژنتیک، تاثیر ازدواج فامیلی در ایجاد معلولیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌‌ها، گفت: داشتن تفاهم در ازدواج و رسیدن به بلوغ روانی در کنار بلوغ جنسی و همچنین انجام تحقیقات کافی قبل از انجام ازدواج برای پایداری زندگی خانوادگی بسیار لازم و ضروری است.

وی افزود: بهترین کار برای انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج سنین 18 تا 35 سال است و ازدواج فامیلی و داشتن سابقه معلولیت در خانواده در تولد فرزند معلول تاثیر زیادی دارد.

وکیلی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در شهرستان تربت‌‌حیدریه گفت: پایگاه اورژانس 123 اجتماعی در برخی مناطق شهر ضرورت داشت و همچنین با به‌کارگیری نیروهای متخصص در بهزیستی شهرستان توانستیم خدمات بیشتری به همشهریان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه بهزیستی با امکانات محدودی که دارد توانسته است میزان طلاق را در شهرستان 25 درصد کاهش دهد، گفت: در خانواده‌هایی که سطح فرهنگی پایین‌تری دارند و یا توانایی اقتصادی‌شان محدود است طلاق دختر از همسرش یک واقعه غیرقابل پذیرش تلقی می‌شود و بنابر این دختر پس از طلاق تنها می‌ماند و ممکن است در معرض فریب افراد سودجو قرار گیرد.

رئیس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه در پاسخ به سوال استخدام معلولان در ادارات دولتی گفت: در حوزه اشتغال و در قانون مصوب مجلس 3 درصد از استخدامی‌های کل کشور باید از معلولان باشند و با تمام ادارات دولتی صحبت کرده‌ایم که هر اداره‌ای یک فرد معلول را به کار بگیرد و سهم بیمه کارفرما را بهزیستی تقبل می‌کند.

وکیلی در ادامه در مورد ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی گفت: طرح جمع آوری کودکان خیابانی و متکدیان فرآیند چند منظوره شهرداری، بهزیستی و فرمانداری است که کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، سالمندان مجهول‌الهویه در یکی از مراکز نگهداری می‌شوند و مسئول جمع‌آوری متکدیان جزو خدمات شهرداری است و کار کارشناسی آن با بهزیستی است.

وی با بیان اینکه واحد مشارکت‌های مردمی که قلب بهزیستی نامیده می‌شود که در این واحد ضریب آسیب‌ها زیاد است و اعتبارات محدود است، افزود: در حال حاضر موسسه خیریه امام سجاد (ع) 120 کودک معلول دارد که 70 نفر معلولیت جسمی حرکتی دارند و 50 نفر معلولیت ذهنی دارند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول