اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی اردبیل:

امسال 3 هزار دانشجو پذیرش می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی اردبیل گفت: امسال 3 هزار دانشجو در این دانشگاه پذیرش می‌شود تا در رشته‌های موجود و جدید این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

امسال 3 هزار دانشجو پذیرش می‌شود

عبدالعزیز ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان اردبیل در بخش صنعت، کشاورزی، مدیریت خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر مشغول فعالیت بوده و زمینه تحصیل دانشجویان را فراهم آورده است.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین درصد دانشجویان در گروه صنعت با 43 درصد تحصیل می‌کنند و در بخش اجتماعی نیز 37 درصد دانشجویان ما مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی اردبیل یادآور شد: در بخش فرهنگ و هنر نیز 11 درصد دانشجویان نیز مشغول تحصیل بوده و مابقی در بخش کشاورزی به تحصیل اشتغال دارند.

ابراهیم‌زاده گفت:‌ بخش‌های دولتی و غیر‌دولتی با نیاز‌سنجی ظرفیت رشته‌های پذیرش خود را اعلام می‌کنند تا بر اساس این نیازسنجی مکانی و زمانی شاهد پذیرش دانشجو باشیم.

این مسئول اردبیل را قطب کشاورزی و شمال این استان را مستعد برای توسعه رشته‌های متنوع اعلام کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: یکی از اولویت‌های کاری این دانشگاه توسعه متعادل رشته‌ها و بخش‌های مختلف است به طوری که ما در صدد هستیم شعبه‌ای از دانشگاه‌های خود را با تامین فضا، امکانات و مدرس راه‌اندازی کرده و به توسعه آن کمک کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی اردبیل به برگزاری آزمون‌های ترم تابستانی اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 نفر دانشجو در ترم تابستانی این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

ابراهیم‌زاده ادامه داد: ما در دو بخش پذیرش دانشجو را داریم که بخشی از آن بدون کنکور و بخشی نیز با کنکور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: آزمون بدون کنکور به شکل پودمانی و با نظارت سازمان سنجش انجام می‌شود و در پذیرش با کنکور رسمی سئوالات آزمون به صورت استاندارد از طریق سازمان سنجش انجام شده و پذیرش دانشجو را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی اردبیل ضرورت توسعه رشته‌های مختلف بخش کشاورزی به ویژه زنبور‌داری و شیلات را یادآور شد و اظهار داشت: ما هم اکنون در دو رشته زنبور‌داری و شیلات به همت جهاد کشاورزی در مقطع کاردانی پذیرش دانشجو داریم که انتظار می‌رود با توسعه واحدهای این دانشگاه بتوانیم فراگیری آن را بیشتر کنیم.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول