اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان خبر داد

راه‌اندازی 3 مرکز آموزش علمی کاربردی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان از راه‌اندازی 3 مرکز آموزش علمی کاربردی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

راه‌اندازی 3 مرکز آموزش علمی کاربردی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عزت‌الله اردشیری در نشستی پیرامون برنامه‌های اجرا شده توسط اداره‌کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان به مناسبت روز کارآفرینی اظهار داشت: توسعه و افتتاح رشته‌های جدید در مراکز آموزشی، برگزاری مراحل شهرستانی و استانی سیزدهمین مسابقات ملی مهارت و راه یافتن 12 نفر از 120 شرکت کننده مرحله استانی به مرحله کشوری در رشته‌های مهارتی از قبیل جوشکاری، تهویه و تبرید، اتومکانیک، طراحی صفحات وب و فضای سبز از جمله اقدامات انجام گرفته در سال جاری توسط اداره‌کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان است.

وی افزود: سه مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای طی سال جاری در هرمزگان با هدف آموزش شش رشته با 430 دانشجو افتتاح شده و آغاز به کار کرده است.

این مسئول اضافه کرد: هم‌چنین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بستک نیز با تجهیز چهار کارگاه راه‌اندازی شده و آماده افتتاح رسمی است.

اردشیری در ادامه طی مباحثی به تبیین نظام جامع مهارت و طراحی نظام صلاحیت حرفه‌ای پرداخت و افزود: آموزش‌های مهارتی و توسعه آن مهم‌ترین نقش را در حوزه پویایی و اشتغال کشور دارد.

وی با بیان اینکه اگر آموزش‌های مهارتی توسعه پیدا کند مشکل اشتغال جوانان نیز برطرف می‌شود، گفت: تأثیرگذاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اقتصاد مملکت و اشتغال بسیار موثر است و از ظرافت خاصی در جامعه برخوردار بوده که چندان به آن پرداخته نشده است.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای هرمزگان، در دولت نهم و دهم اقدامات خوبی در این سازمان صورت گرفته است.

وی افزود: در دولت نهم بیشتر بحث زیرساخت‌ها و توسعه فیزیکی سازمان مورد توجه بوده و در اواخر دولت نهم و دهم نیز بحث ارتقای نرم‌افزاری سازمان فنی و حرفه‌ای مدنظر قرار گرفت.

اردشیری ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا دو نظام آموزشی رسمی مدرک‌گرایی و مهارتی پیش‌بینی و مصوب شده است و اگر در کشور ما نیز در کنار آموزش‌های رسمی به آموزش‌های فنی و مهارتی بها داده شود، در آینده فرد می‌تواند علاوه بر تجربه شغل مناسب خود را پیدا کند.

به گفته این مسئول، "طرح تربیت مهندسان فردا" از جمله جدیدترین طرح‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ویژه دانش‌آموزان است.

وی افزود: این طرح در استان در دو رشته "طراحی سایت" و "بورس تجارت الکترونیک آموزش" آغاز شده است.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول