اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 84 تاکنون صورت گرفت

احیای 48 بنای تاریخی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: از سال 84 تاکنون 48 بنای تاریخی در استان زنجان احیا شده است.

احیای 48 بنای تاریخی در استان زنجان

یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فقط شش بنای تاریخی در استان زنجان احیا شده است، اظهار کرد: 14 بنای تاریخی نیز تا سال 83 در استان مرمت و احیا شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه کاوش و حفاری محوطه‌های تاریخی نیز در دوران قبل از انقلاب اقدامات زیادی در استان زنجان صورت نگرفته است، خاطر نشان کرد: محدوده‌های کاوش و بررسی محوطه‌های تاریخی و باستانی استان قبل از انقلاب فقط شامل بخش‌های تپه نور سلطانیه و اطراف گنبد سلطانیه بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه با آزادسازی محدوده 12 هکتاری ارگ سلطانیه کاوش ها و گمانه زنی‌های زیادی در این محوطه صورت گرفته است، ادامه داد: در حال حاضر آثار زیادی در این محوطه کشف و در موزه‌های استان به نمایش درآمده است.

وی با بیان اینکه محوطه‌هایی همچون مسجد جامع قروه، قلعه تپه، تپه خالصه، علیورد، تپه صائین قلعه، معدن نمک چهر آباد از جمله محوطه‌های تارخی استان زنجان است که کاوش و حفاری‌های زیادی در این مناطق صورت می‌گیرد، تصریح کرد: کشفیات این محوطه‌ها از جمله تپه چهر آباد استان زنجان را در جهان مطرح کرده است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول