اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار

جمعه بازار هنری در همدان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول جمعه بازار هنری گفت: به منظور فروش محصولات هنری و تبادل آثار هنری جمعه بازار هنری برای نخستین‌بار در همدان راه‌اندازی می‌شود.

جمعه بازار هنری در همدان راه‌اندازی می‌شود

سعید دولتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برپایی جمعه بازار هنری در همدان خبر داد و اظهار کرد: این بازار هر جمعه در مقابل مجتمع شهید آوینی برگزار می‌شود که این برنامه با هماهنگی و مجوز ارشاد به زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به تداوم این بازار یادآور شد: این بازار به صورت مقطعی برگزار نمی‌شود بلکه به صورت مداوم و در همه ایام فصول سال این جمعه بازار برگزار می‌شود.

این هنرمند در خصوص ارائه انواع آثار هنری تصریح کرد: هر هنرمندی آثار تجسمی با رویکرد نقاشانه خود را ارائه می‌کند و هنرمندان و هنردوستان آثار را خریده و یا تبادل آثار هنری می‌کنند.

وی برپایی این جمعه بازار را در فرهنگ‌سازی شهر تأثیرگذار دانست و گفت: با توجه به اینکه این بازار در مسیر پارک مردم قرار دارد مسافران نیز می‌توانند اقدام به خرید آثار هنری کنند.

دولتی بیان داشت: جمعه بازار هنری برای نخستین‌بار در همدان برگزار می‌شود و تاکنون در کشور این برنامه اجرایی نشده است.

وی با اشاره به نحوه ارائه آثار ابراز داشت: فعلاً برای ارائه آثار غرفه‌بندی مد نظر نیست و در این راستا آثار بر روی سه پایه عرضه می‌شود و هر هنرمندی آثار خود را مدیریت می‌کند.

مسئول جمعه بازار هنری به چگونگی حضور هنرمندان در این بازار اشاره کرد و گفت: هنرمندان نیز اعلام آمادگی کرده‌اند، و ثبت‌‌نامی در کار نیست به طوری که هر هنرمندی تمایل داشت، می‌تواند حضور یابد.

وی با تأکید بر رعایت اصول اخلاقی در ارائه آثار یادآور شد: هنرمندان در ابتدا باید آثار خود را به صورت نقاشی و یا لوح فشرده به مسئول جمعه بازار اهدا کنند تا با بررسی کیفیت و رعایت اصول اخلاقی بتوانند آثار خود را ارائه دهند.

دولتی هدف از جمعه بازار را دوسویه خواند و افزود: تحول فرهنگی و اتحاد هنرمندان در این بازار اهمیت زیادی دارد به طوری که مردم از نزدیک محصولات هنری را دیده و بتوانند هنر انتزاعی و هنر مدرن و قدیمی را از هم تشخیص دهند.

مسئول جمعه بازار هنری ابراز داشت: مردم با حضور در این بازار با آثار هنری و هنرمندان ارتباط برقرار می‌کنند و در این راستا هم اتحاد هنرمندان شکل گرفته و هم هنرمندان به لحاظ مادی غنی می‌شوند.

وی اضافه کرد: این طرح سال‌ها در ذهن من بود و چند بار اقدام کرده بودم اما به دلایلی موفق نشده بودم، اما این دفعه جدی پیگیری شد که سپس به طور رسمی ابلاغ شد.

دولتی در پایان سخنانش با بیان اینکه فروشگاه دائمی و یا اکسپوی دائمی یک سری کارمندان خاص را می‌خواهد، افزود: ارائه آثار در فروشگاه موجب ماندن طولانی مدت آثار در آن شده و فروش کمتر می‌شود اما جمعه بازار پویاست و هر جمعه هنرمندان می‌توانند آثار خود را ارائه کنند که استقبال نیز به این طریق بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول