اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان قم:

سفرهای خارجی گروه‌های هنری را تسهیل می‌کنیم

خبرگزاری فارس: رئس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان قم، آمادگی وزارت خارجه را برای تسهیل سفر گروه‌های هنری و نمایشی استان قم به خارج از کشور اعلام کرد.

سفرهای خارجی گروه‌های هنری را تسهیل می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، بازیگران و کارگردان نمایش شام آخر به اتفاق وحید فرجی رئیس حوزه هنری استان قم با رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان قم دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار که به مناسبت سفر عوامل نمایش شام آخر به ژاپن برای حضور در فستیوال بین‌المللی تئاتر کیجیمونا فستا 2012 و اجرای اثرشان در این فستیوال انجام می‌شد، وحید فرجی گزارشی از نحوه حضور این گروه نمایشی در فستیوال کیجیمونا ارائه کرد.

وی همچنین با بیان اینکه هنرمندان قمی توان بالایی برای خلق آثار هنری دارند برای حضور گروه‌های هنری در عرصه‌های بین‌المللی، اعلام آمادگی کردند.

احمد سلیمانی مسئول واحد تئاتر حوزه هنری استان قم هم در این جلسه از ظرفیت‌های بالای تئاتر استان در زمینه ایده، فکر و نیروی انسانی سخن گفت و از کمبود امکانات تئاتر و سالن برای اجرای نمایش در قم انتقاد کرد.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان قم هم در ادامه از رویداد‌های تئاتری استان و فعالیت‌های حوزه هنری در این زمینه به نیکی یاد کرد و افزود: این فعالیت‌ها باید مورد توجه بیشتر مسئولان استانی و کشوری و همچنین دستگاه‌های فرهنگی برون مرزی قرار گیرد.

حمید مکارم گفت: ظرفیت‌های بالای بالقوه‌ فرهنگی هنری در استان قم وجود دارد که برای ترویج فرهنگ و اندیشه‌های انقلاب اسلامی در سراسر دنیا می‌توان از آنها بهره برد، چنانچه پیش از این هم حضور مؤثر هنرمندان قمی در عرصه‌های بین‌المللی را شاهد بوده‌ایم.

وی همچنین آمادگی وزارت خارجه را برای تسهیل سفر گروه‌های هنری و نمایشی استان قم به خارج از کشور اعلام کرد.

نمایش شام آخر در پنجمین حضور بین‌المللی خود از 27 جولای تا شش آگوست، با حمایت حوزه هنری استان قم راهی فستیوال بین‌المللی تئاتر کیجیمونا فستا 2012 ژاپن می‌شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول