اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صادرکننده نمونه صنایع‌دستی شیشه آذربایجان‌شرقی:

صنایع‌دستی شیشه هنری با ارزش افزوده بالا در صادرات است

خبرگزاری فارس: صادرکننده نمونه صنایع‌دستی شیشه آینده این هنر دستی را روشن ارزیابی کرد و گفت: صنایع‌دستی شیشه در زمینه صادرات هنری مقرون به صرفه و با ارزش افزوده بالا است.

صنایع‌دستی شیشه هنری با ارزش افزوده بالا در صادرات است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهمن باقری یعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارگاه صنایع‌دستی شیشه در تشریح این هنر دستی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: جنس شیشه‌های استفاده شده در این هنر سلیس بوده و از کیفیت بالایی نسبت به نمونه‌های مشابه خود در تهران و دیگر شهرها برخوردار است.

وی فعالیت خود را در مدت 10 سال به عنوان تنها صادرکننده و تولیدکننده صنایع‌دستی شیشه در آذربایجان‌شرقی یادآور شد و ادامه داد: شیشه‌ها را در قالب گلدان با رنگ‌آمیزی‌های متنوع تولید و به شکل تزئینات داخلی، نقاشی روی شیشه و یا رنگ از بیرون آماده کرده و به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر می‌کنیم.

باقری با اشاره به پیشینه کاری خود گفت: فعالیت خود را در حوزه صنایع‌دستی حدود 10 سال پیش در زمینه سفال، صنایع فلزی و آلومینیوم آغاز کرده و با ورود به حوزه شیشه فعالیت خود را در سال‌های اخیر به این رشته هنری منحصر کرده‌ام.

این صادرکننده نمونه تبریزی یادآور شد: طی سال‌های زندگی‌ام در آلمان علاقمندی شهروندان این کشور و دیگر کشورهای اروپایی به این هنر دستی را مثبت ارزیابی کرده و با مراجعتم به ایران به تولید و صادرات صنایع‌دستی شیشه پرداختم.

وی تاکید کرد: با توجه به نیازسنجی‌هایی که انجام داده بودم تمام تولیدات خود را با خواست و نیازهای مردمان کشورهای مقصد هماهنگ کرده و مطابق چهارچوب بازار جهانی صنایع‌دستی تولید و عرضه می‌کردم.

باقری به نقش موثر سازمان میراث فرهنگی استان در موفقیت صنایع‌دستی در بخش توسعه صادرات اشاره کرد و اظهار داشت: همراه با تبلیغ گسترده و هنرمندانه سازمان میراث فرهنگی استان و با نوآوری‌های انجام شده در صنایع‌دستی شیشه و پاسخگویی به خواست بازار جهانی همواره شاهد استقبال زیادی از سوی هنردوستان کشورهای مختلف بودم به طوریکه سالانه 17 تریلی صنایع‌دستی شیشه به کشورهای عربی و اروپایی صادر می‌شد.

وی همچنین اشتغالزایی صنایع‌دستی شیشه را یکی دیگر از مزایایی این هنر دانست و گفت: این هنر دستی در سال‌های اخیر برای 70 کارگر ایجاد اشتغال کرده بود که نشان‌دهنده ظرفیت بالای آن برای سرمایه‌گذاری و لزوم حمایت‌های بیشتر مسئولان استانی و کشوری است.

وی تورم و افزایش نرخ دلار را بر روی صادارت صنایع‌دستی شیشه تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش افزوده و ارزآوری بالایی که صنایع‌دستی شیشه دارد حمایت مسئولان از این صنایع‌دستی برای جلوگیری از کاهش صادرات آن ضروری است.

باقری در پایان به تقدیرهای انجام گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی استان در همایش‌ها و نمایشگاه‌های متعدد صنایع‌دستی در سطح استان، منطقه، ملی و فراملی اشاره کرد و گفت: حفظ تجربیات و تخصص و صنایع برای توسعه و انتقال آن به نسل‌های آینده ضروری بوده و یکی از راه‌های پیشرفت در هر زمینه‌ای حفظ دارایی و استعداد و تخصص‌هاست که به خوبی در استان و به صورت رایگان در حال اجراست.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول