اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس خبر داد

برگزاری جشن کله‌گنجشکی‌ها در بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس از برگزاری جشن کله‌گنجشکی‌ها به مناسبت ماه مبارک رمضان در راستای آشنایی بیشتر کودکان با آموزه‌های دینی و مذهبی خبر داد.

برگزاری جشن کله‌گنجشکی‌ها در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهره معظمی‌گودرزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری توجه به مقوله فرهنگ را یکی از دغدغه‌های اصلی این سازمان دانست و اظهار کرد: توجه به مقوله فرهنگ همواره یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس بوده و مشارکت نونهالان و نوجوانان در برنامه‌های فرهنگی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: به همین منظور در ماه بهار قرآن با هدف آشنایی بیشتر کودکان با آموزه‌های دینی و مذهبی جشن بزرگ کله‌گنجشکی‌ها برگزار خواهد شد.

مدیر‌عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس ادامه داد: این جشن به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که کودکان با آموزه‌های دینی و آداب روزه‌داری در ماه مبارک رمضان آشنا شوند و از برنامه‌های متنوعی که برای آنها تدارک دیده شده لذت ببرند.

معظمی‌گودرزی خاطرنشان کرد: اذان‌گویی، قرائت قرآن، ساخت مجسمه‌های شنی و نقاشی روی پارچه برنامه‌های متنوعی است که با همکاری سازمان‌های مختلف در این جشن انجام خواهد گرفت و در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری این مراسم در کنار دریا باعث خواهد شد علاوه بر ایجاد فضایی شاد برای کودکان و خانواده آنان، از این موهبت الهی نیز به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌های دیواری مساجد با هدف افزایش آگاهی نمازگزاران مساجد نسبت به اخبار و مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و آشنایی جوانان و نوجوانان فعال مساجد با دانش رسانه‌ای و غنی‌سازی اوقات فراغت در مساجد شهر بندرعباس خبر داد.

معظمی‌گودرزی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی در محلات نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ شهروندی و شهرنشینی ایفا خواهد کرد، گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس در گذشته برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای را در محلات برگزار کرده است و در حال برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های متنوع دیگری نیز هست.

وی افزود: به منظور آشنایی بیشتر افراد محله به ویژه قشر جوان با دانش رسانه‌ای و مقوله اطلاع‌رسانی و برای درک حساسیت‌ها، سستی‌ها و جذابیت‌های کار فرهنگی توسط نوجوانان و جوانان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس نخستین جشنواره رسانه دیواری مساجد را برگزار می‌کند.

معظمی‌گودرزی تصریح کرد: محور قرار دادن مساجد به عنوان نهادی دینی در برگزاری این مسابقه باعث می‌شود افراد در برنامه‌های فرهنگی مسجد محله خود شرکت بیشتری داشته باشند و فعالیت‌های فرهنگی مساجد و محله بازتاب بیشتری پیدا کند، به این ترتیب مسجد مکانی برای تجمع و بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، نوشتن صرف متن‌های تحلیلی یا در نقطه مقابل ارائه آثاری کودکانه نیست بلکه هدف اصلی آشنایی نمازگزاران با یکی از وسایل و ابزار ایجاد ارتباط و انتقال اطلاعات در زمینه‌های اخلاقی، دینی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هم‌چنین بیان ایده‌ها، نظرها و نهادینه کردن فرهنگ همکاری و کار گروهی در بین افراد است.

معظمی‌گودرزی در پایان گفت: شرکت در این جشنواره محدودیت سنی ندارد اما حضور نوجوانان و جوانان به عنوان قشر پویای جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول