اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران خبر داد

بهره‌مندی رایگان بیماران دیابتی در طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران گفت: بیماران دیابتی بدون پرداخت هزینه‌ای از خدمات پزشک خانواده بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی رایگان بیماران دیابتی در طرح پزشک خانواده

محمدمهدی ناصحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری، با بیان اینکه ویزیت پایه مهم‌ترین بخش از طرح پزشک خانواده است، گفت: در این مرحله برای تکمیل پرونده سلامت توسط پزشک حدود 100 سئوال مربوط به سابقه بیماری، مصرف دارو، عمل جراحی و بیماری‌های پایه از فرد پرسیده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مازندران در انجام ویزیت پایه جزو استان‌های برتر است، افزود: طرح پزشک خانواده جزء طرح‌های ماندگار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح از قوانین تکلیفی ماده 32 و 35 قانون برنامه پنجم توسعه به شمار می‌آید، تصریح کرد: پیش‌بینی شده در سال اول اجرای این طرح چالش وجود داشته باشد که توجیه مردم و منابع یکی از دلایل عمده آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه هزینه‌های درمانی سطح یک پزشک خانواده رایگان است، یادآور شد: در سطح دو و سه نیز بیماران پنج درصد از هزینه درمانی خود را پرداخت می‌کنند.

ناصحی وجود یک پزشک به عنوان مشاور درمانی خانواده‌ها را یکی از فواید طرح پزشک خانواده دانست و تصریح کرد: این پزشک بهترین و سریع‌ترین مسیر درمانی را به بیمار معرفی می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه در این طرح توجه نخست به مسائل درمانی و سلامت افراد است، گفت: در درجه دوم توجه ما به فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی است برخی از آنان دریافتی کمی دارند.

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران ادامه داد: درآمد عمده پزشکان عمومی در این طرح افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه پزشکان خانواده  بیشتردر چارچوب این طرح فعالیت می‌کنند، افزود: این پزشکان صبح‌ها ساعت 8 تا 12 و عصرها 16 تا 20 در پایگاه‌های خود حضور دارند و در زمان‌های دیگر نیز در مراکز شبانه‌روزی و بیمارستان‌ها به طور کامل بیماران خود را در صورت نیاز پوشش می‌دهند.

ناصحی با اشاره به اینکه بیماران دیابتی بدون پرداخت هزینه‌ای از خدمات پزشک خانواده بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: بیماران مزمن نیز با تایید اولیه پزشک خانواده می‌توانند به پزشکان متخصص مراجعه کنند.

این مسئول دلیل عمده نگرانی مردم و جامعه پزشکان را آگاه نبودن از دستورالعمل این طرح دانست و گفت: در این زمینه دستورالعمل جامعی نوشته شده است.

وی همکاری وزارت بهداشت و رفاه را دلیل برمفید بودن طرح پزشک خانواده عنوان و تصریح کرد: حضور دو وزیر بهداشت و رفاه در آیین آغاز به کار طرح پزشک خانواده در استان‌های کشور گویای اهمیت این طرح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درمورد تفاوت ارائه آمار مراجعه‌کنندگان مردمی برای انتخاب پزشک خانواده در زمان افتتاح به کار این طرح در استان گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی در روز پنجشنبه مراجعه مردم به مراکز بهداشتی درمانی افزایش یافته و در لحظات افتتاح این طرح در مازندران آمار مراجعه‌کنندگان از 25 درصد به 29 درصد افزایش یافته بود.

انتهای‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول