اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

32 درصد اشتغال گلستان در بخش کشاورزی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: استان گلستان قابلیت زیادی در بخش‌های مختلف کشاورزی دارد که‌ 32 درصد اشتغال استان در همین بخش است.

32 درصد اشتغال گلستان در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدنصیر سیدمحمدی صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: 650 هزار هکتار زمین باغی زراعی و دامی در گلستان وجود دارد که  محصولات باغات 3 هزار و 800 تن است که معادل 3.2 تولیدات کشور را شامل می‎شود.

سیدمحمدی اشاره کرد: علاوه بر قابلیت ظرفیت باغی در گلستان بحث مربوط به زراعی در تولید گندم و دانه روغنی با تولید 60 درصدی با فاصله زیاد تولیدات کشور را تامین می‎کنیم و همچنین در بخش کلزا و جو که محصول استراتژیک برای دام به شمار می‎آید و در تولید آفتابگردان و گندم رتبه بالایی داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطر نشان کرد: در بحث باغات زیتون 15 هزار هکتار در حال کشت داریم و در سال 1390 هم حدود 500 تا 600 هزار هکتار به این اراضی اضافه شده ولی از نظر تولید رتبه خوبی نداریم چون این باغات تازه تاسیس شده‎اند.

وی با اشاره به بحث دام و تولیدات دامی گفت: در تولید گوشت مرغ با 110 هزار تن رتبه ششم کشوری را داریم و در تولید شیر نیز یک هزار تن رقم قابل توجهی برای استان است.

سیدمحمدی با بیان اینکه 29 هزار تن در بخش شیلات تولید داشته‎ایم خاطر نشان کرد:‌ 32 درصد اشتغال گلستان در بخش کشاورزی است در حالی که متوسط کشوری 20 درصد است لذا متناسب با این تولیدات مشکلاتی نیز وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در رابطه تنظیم بازار گفت: اگر محصول تولید شود ولی بازار تنظیم نشده باشد تلاش کشاورزان به باد می‎رود و اگر تولید بالا باشد و بازار تنظیم نباشد و عرضه بیشتر، قیمت کاهش پیدا می‎کند.

وی افزود: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، حمل و نقل و پایانه‌‌های استان، بخش‎های مختلف و همچنین بانک‌های عامل برای بازار فروش محصولات کشاورزی سندی تنظیم شده است که اردیبهشت ماه سال جاری به تصویب شورای عالی رسیده و به گونه‌ای تنظیم شده که کشاورز ضرر نکند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول