اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

طرح‌های کشاورزی در انتظار تسهیلات بانکی خراسان‌رضوی به حداقل برسد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: فاصله معنادار و قابل توجه تعداد طرح‌های کشاورزی معرفی شده به بانک‌ها و تعداد طرح‌های دریافت کننده تسهیلات باید تا حداکثر دو ماه آینده به حداقل برسد.

طرح‌های کشاورزی در انتظار تسهیلات بانکی خراسان‌رضوی به حداقل برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمود صلاحی در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: پرداخت نشدن تسهیلات کشاورزی به متقاضیان با وجود گذشت بیش از چهارماه از ابتدای سال جاری موجب عقب ماندن این طرح جهادی و تحول ساز از زمان‌بندی خود شده است.

وی با اشاره به اعتبارات 4 هزار میلیارد ریالی استان در بخش کشاورزی، اظهار داشت: این در حالی است که هنوز یک درصد از اعتبارات مذکور در مرحله عقد قرارداد بانک با متقاضی قرار دارد.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی خراسان رضوی کمبود تعداد کارشناسان بانک عامل را یکی از دلایل زمانبر بودن بررسی طرح‌های معرفی شده به بانک دانست و گفت: جهادکشاورزی موظف است با استقرار کارشناسان خود در بانک‌های عامل شهرستان در راستای جبران این عقب‌ماندگی گام بردارد.

وی با اشاره به برخی ضوابط سخت‌گیرانه در ارائه تسهیلات تصریح کرد: در استان به دلیل اعتقاد مسئولان به وظیفه دولت در تسهیل امور و نه کند کردن روند اجرا، تمام موانع پیش رو در دریافت مجوزهای صنایع کشاورزی و دامی از پیش رو برداشته شده است.

صلاحی ادامه داد: این دستورالعمل‌های بعضا دست و پاگیر منجر به کاهش تولید داخلی و ناگزیر شدن مسئولان به واردات می‌شود.

وی آینده نگری را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مدیر خواند و افزود: باید نیازهای شهرستان‌ها از شش ماه قبل شناسایی و برای تامین آن چاره اندیشی شود تا با وقوع اتفاقات پیش بینی نشده تمام اقدامات مثبت انجام شده در شهرستان‌ها و استان زیر سئوال نرود.

استاندار خراسان‌رضوی همچنین اظهار داشت: در پرداخت تسهیلات کشاورزی به متقاضیان، کشاورزی بودن ماهیت طرح مدنظر قرار می‌گیرد، نه صرفاً اخذ پروانه آن از جهادکشاورزی،بنابراین لذا از این به بعد تسهیلات مذکور به پروژه‌های کشاورزی که از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز دارند نیز اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول