اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

میزان تولیدات کشاورزی لرستان سالانه 2 میلیون تن است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان تولیدات کشاورزی لرستان سالانه بیش از 2 میلیون تن است.

میزان تولیدات کشاورزی لرستان سالانه 2 میلیون تن است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اسحاق طاهری مقدم عصر امروز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات صنعت گاو شیری در خرم‌آباد گفت: سال گذشته کمک‌های مطلوبی از جمله احداث سیستم فاضلاب برای تولید کود در شهرک دامپروری خرم‌آباد به میزان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، احداث مرکز جمع‌آوری شیر خام در محل شهرک دام شهرستان چگنی به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال و اختصاص 2 میلیارد و 500 میلیون ریال جهت خرید تلیسه به پرورش‌دهندگان صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سال گذشته 6 میلیارد و 200 میلیون ریال در بخش‌هایی از حوزه دامپروری استان هزینه شده است.

وی اهداف اساسی توسعه پایدار کشاورزی را امنیت غذایی، ایجاد درآمد و اشتغال پایدار در نواحی روستایی به منظور ریشه‎کنی فقر و حفظ منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست و ایجاد تنوع کشت در اراضی کشاورزی برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین با بیان اینکه در حال حاضر میزان تولیدات کشاورزی در کشور به 110 میلیون تن افزایش یافته، گفت: این میزان در استان بیش از 2 میلیون تن است که باید همزمان نسبت به افزایش کیفی محصولات نیز برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا کاهش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی از چند سال گذشته در دستور کار این سازمان قرار گرفته که این امر نقش مهمی در سلامت جامعه دارد.

طاهری‌مقدم همچنین با بیان اینکه گرانی بسیاری از نهاده‎ها مربوط به پدیده خشکسالی بوده گفت: طی سال زراعی جاری 56 هزار هکتار از مزارع دیم استان بین 70 تا 100 درصد از بین رفته است.

وی تصریح کرد: سال گذشته از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی تسهیلات مناسبی با سود چهار درصد در اختیار بهره‎برداران قرار گرفت و تا پایان خرداد ماه سال‌ جاری حدود یک‌هزار تن به ظرفیت مرغداری‎های استان اضافه شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول