اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تربیت انسان‌های دین‌مدار جامعه را در برابر توطئه‌ها مصون می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: هر اندازه که بتوانیم انسان‌های دین‌مدار تربیت کنیم، می‌توانیم کشور را در برابر تهدیدهای دشمن مصون بداریم.

تربیت انسان‌های دین‌مدار جامعه را در برابر توطئه‌ها مصون می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدعلی نکونام بعد از ظهر امروز در دیدار با کارکنان دانشگاه جامع علمی کاربردی این استان، اظهار داشت: رسالتی که نظام جمهوری اسلامی بر عهده جامعه دانشگاهی قرار داده اقتضا می‌کند تا در هر فرصت و موقعیتی برای رشد علمی و آموزشی کشور اقدام کند.

وی افزود: در همین راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز خدمات و اقدامات قابل توجهی ارائه کرده و در انجام وظایف و رسالت‌های خود به نحو مطلوب عمل کرده است.

نکونام با بیان اینکه ظرفیت‌های علمی جامعه در سطح بسیار بالایی است، تصریح کرد: در زمینه علم و دانش آنچه در جامعه محقق شده بسیار کمتر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی جامعه است که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای کرد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: آن‌چه از استعدادهای علمی جوانان کشور شکوفا شده درصد کمی از استعدادهای نهفته در آن‌هاست که انتظار می‎رود با فراهم کردن بسترهای لازم در راستای رشد و شکوفایی بیش از پیش این استعدادها گام برداشت.

نکونام بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های علمی کشور تاکید کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمینه و بستر لازم برای حضور جوانان در عرصه‌های اجتماعی و علمی فراهم شد و این فرصت‌ها بسیار گسترده و چشمگیر است که لازم است از این فرصت‌ها به نحو مطلوب بهره‌گیری کرد.

وی به نقش و تاثیرگذاری آموزه‌های دینی در رشد و شکوفایی ظرفیت‌های علمی و انسانی اشاره کرد و افزود: گره‌خوردگی دین و علم در نظام جمهوری اسلامی از نمود خوبی برخوردار است البته این رابطه و تعامل هنوز از انسجام و گره‌خوردگی لازم برخوردار نیست.

نکونام تاکید کرد: برهمین اساس در نظام جمهوری اسلامی ایران بستر مناسبی برای شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادهای انسانی، علمی و دینی فراهم است که باید این فرصت را غنیمت شمرده و از آن به بهترین نحو بهره گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدیریت در ارتقای سطح علمی و دینی دانشگاه نقش بسیار مهمی دارد، اظهار داشت: مجموعه مدیریتی دانشگاه باید به سمتی حرکت کند که بتواند در خلاق‌ کردن ظرفیت‌های علمی، انسانی و دینی دانشگاه نقش مهمی ایفا کند.

نکونام بر ضرورت تربیت انسان‌های متعهد و دین‌مدار در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: تا هراندازه بتوانیم انسان‌های دین‌مدار تربیت کنیم، می‌توانیم کشور را در برابر تهدیدهای دشمن مصون بداریم.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که افراد آن از تعهد و مسئولیت لازم برخوردار نباشند، کشور از جایگاه خود تنزل پیدا می‌کند و به خطر می‌افتد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول