اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

تربیت متخصص بدون اعتقاد به مبانی اسلامی نتیجه‌ای ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اگر متخصص بدون تعهد تربیت کنیم که اعتقادی به اسلام، قرآن، دین، به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به نظام ولایی و نظامی اسلامی نداشته باشد نتیجه‌ای ندارد.

تربیت متخصص بدون اعتقاد به مبانی اسلامی نتیجه‌ای ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی خلیل رضایی بعد از ظهر امروز در گردهمایی مدیران سه دوره تحصیلی پروژه مهر و سند تحول بنیادین شهرستان دشتی با بیان اینکه معلمین خط مقدم آموزش و پرورش هستند اظهار داشت: اگر همه وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها، رؤسای ادارات، مدیران کل، وزرا هستند به خاطر این است که انسان تربیت شود و حضرت امام (ره) فرمودند اساس عالم در تربیت است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: اگر کشوری از آموزش و پرورش غافل شود و سرمایه‌گذاری لازم نداشته باشد آن کشور به جایی نمی‌رسد، و آینده هم از آن کشورهایی است که به آموزش و پرورش توجه کرده‌اند و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به حمدالله این اتفاقات افتاده است.

وی یادآور شد: ما علاوه بر اینکه افتخار می‌کنیم که معلم هستیم باید مبلغ هم باشیم اما به جای خودش و باید موقعیت‌شناس باشیم، بنا به فرمایشات حضرت آقا یکی از ویژگی‌های بسیجیان این است که باید موقعیت‌شناس باشند و اقدام به لحظه داشته باشند.

رضایی افزود: همه شما معلمان بسیجی هستید و عرصه‌های مختلفی هم بسیج دارد که یکی از عرصه‌های آن کار فرهنگی، تربیتی و آموزشی است.

وی به بحث سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادین یکی از مطالبات همه بزرگان دین و مقام معظم رهبری بوده است.

رضایی خاطر نشان کرد: چندین سال است بعضی‌ها آمدند و معاونت پرورشی را حذف کردند و این طرف و آن طرف آموزش و پرورش را زدند می‌خواستند مسائل دینی، اخلاقی و تربیتی در آموزش و پرورش کمرنگ شود از آن موقع‌ حضرت آقا فرمودند باید آموزش و پرورش، ساخته و پرداخته ذهن ما، فلسفه اسلامی ما و اسلامی ایرانی ما باشد.

رضایی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند آموزش و پرورش صاحب سند شد و این نسخه است و من خبر دارم از کارهایی که در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد ساعت‌ها و روزها وقت می‌گذارند و قسمت‌های مختلف دارند کار می‌کنند، فعال هستند و من از آموزش و پرورش تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه شاه بیت سند تحول بنیادین مسائل تربیتی است یادآور شد: توصیه مقام معظم رهبری در رابطه با عملیاتی و اجرایی شدن بند بند سند تحول بنیادین بود.

وی یادآور شد: در روز 13 اردیبهشت ماه سال جاری که خدمت حضرت آقا رسیدیم لبخند رضایت بر لبان مقام معظم رهبری و در کلام مقدس ایشان مشاهده کردیم و هیچ لذتی بالاتر از این نیست که انسان شاهد باشد که امام، رهبر و پیشوای خودش و نائب امام زمان (عج) از او احساس رضایت کند.

رضایی تصریح کرد: آموزشی که در خدمت تربیت باشد ارزش دارد و اگر می‌گوییم علم نور است، زمانی است که مقدمه تربیت باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اگر متخصص بدون تعهد تربیت کنیم که اعتقادی به اسلام، قرآن، دین، به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به نظام ولایی و نظامی اسلامی نداشته باشد این تربیت به درد نمی‌خورد.

وی اضافه کرد: در سند تحول بنیادین نسبت به تربیت دینی، اخلاق، معنویت و مسائل ارزشی دانش‌آموزان تاکید شده است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول