اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار طارم خبر داد

اخذ مجوز 600 کارگاه کوچک صنایع تبدیلی در طارم

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار طارم گفت: در حال حاضر مجوز 600 کارگاه کوچک صنایع تبدیلی از جمله فرآوری محصولات زیتون اخذ شده است.

اخذ مجوز 600 کارگاه کوچک صنایع تبدیلی در طارم

حسن حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با باز شدن راه تهم ـ چورزق مسیر ارائه محصولات کشاورزی شهرستان طارم به بازارهای مختلف هموار شده است.

وی با بیان اینکه از این طریق محصول این شهرستان به استان‌های غربی به راحتی صدور می‌شود، افزود: جاده قدیم به دلیل مشکلات بسیاری که داشت برای جابه‌جایی محصولات مطلوب نبود.

معاون فرماندار طارم ادامه داد: در حال حاضر با باز شدن راه تهم ـ چورزق برای خریداران و فروشندگان قیمت محصولات مطلوب است و بخش عظیمی از مشکلات کشاورزان حل شده است.

وی از ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان از سوی جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد و افزود: به کشاورزان در زمینه آفت‌ها و موارد مورد نیاز آنها آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

حیدری با بیان اینکه شهرستان طارم به عنوان نخستین تولیدکننده و رکورددار محصول زیتون در کشور محسوب می‌شود، افزود: در حال حاضر 28.5 تن در هر هکتار در شهرستان طارم زیتون برداشت می‌شود.

وی از قراردادن زمین‌های منابع طبیعی در اختیار کشاورزان به صورت شرکت‌های تعاونی خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر آبیاری قطره‌ای و استفاده از رودخانه قزل‌اوزن امکانات مطلوبی را در اختیار کشاورزان برای توسعه قرار داده است.

معاون فرماندار طارم توجه به صنایع تبدیلی را از اولویت‌های شهرستان طارم برشمرد و گفت: در حال حاضر مجوز 600 کارگاه کوچک صنایع تبدیلی از جمله فرآوری محصولات زیتون اخذ شده است.

وی با بیان اینکه با آغاز فعالیت این کارگاه‌ها دست دلالان از فروش محصول زیتون قطع می‌شود، افزود: با فعال‌شدن این کارگاه‌ها سود بیشتر نصیب کشاورز می‌شود.

حیدری با اشاره به برگزاری جلسات ستاد کشاورزی شهرستان طارم یادآور شد: جلسات مختلفی برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان طارم برگزار و راهکارهای توسعه این بخش مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی بسته‌بندی محصولات را از دیگر برنامه‌های شهرستان عنوان کرد و افزود: با بسته‌بندی محصولات طارم، مردم اقبال بیشتری برای خرید این محصولات دارند.

حیدری با اشاره به ارائه تسهیلات لازم به کشاورزان خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات لازم به کشاورزان موجب توسعه این بخش می‌شود.

وی با بیان اینکه برای خرید تجهیزات کشاورزی تسهیلات لازم در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود، افزود: 90 درصد این مبلغ به صورت تسهیلات و 10 درصد آورده کشاورز است.

معاون فرماندار طارم قیمت پایین محصولات کشاورزی را از مشکلات کشاورزان طارمی عنوان کرد و افزود: ‌قیمت برخی محصولات در هنگام کاشت به قدری کاهش می‌یابد که زحمات کشاورز نادیده گرفته شده و با قیمت نازلی به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه باید محصولات کشاورزی شهرستان بر اساس ظرفیت منطقه کاشته شود، افزود:‌ کشاورزان باید بر اساس ظرفیت زمین‌های کشاورزی اقدام به تولید محصول کنند.

حیدری از تقسیم‌بندی زمین‌های کشاورزی شهرستان طارم از سال آینده خبر داد و افزود: با تقسیم‌بندی زمین‌ها محصولات متنوعی تولید شده و محصولات با قیمت واقعی به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول