اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل:

احداث صنایع کوچک تبدیلی در روستاها اشتغال آفرین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل گفت: شکل‌گیری صنایع کوچک تبدیلی با اولویت بخش کشاورزی در مناطق روستایی به اشتغال و ایجاد فرصت‌های کار‌آفرینی کمک می‌کند.

احداث صنایع کوچک تبدیلی در روستاها اشتغال آفرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نصیب نجفی پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از دهیاران در اردبیل اظهار داشت: فراهم کردن بستر اشتغال در روستاها برای افراد بیکار به ویژه فارغ‌التحصیل دانشگاهی آسان‌تر و راحت‌تر از ایجاد فرصت‌های اشتغال در مناطق شهری است.

وی با یادآوری اینکه در ایجاد اشتغال در مناطق روستایی دهیاری‌ها باید کمک‌کار بوده و بستر‌سازی کنند تصریح کرد:‌ در اغلب مناطق روستایی شاهد تقویت بخش دامداری، آبزی‌پروری و ده‌ها فعالیت زیر شاخه کشاورزی هستیم که می‌تواند همه آنها در ایجاد فرصت‌های اشتغال موثر باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل یادآور شد: هم‌اکنون در این استان 430 دهیاری فعالیت می‌کند و با افزوده شدن 110 دهیاری جدید به این مجموعه شاهد شکل‌گیری 540 دهیاری در این استان خواهیم بود.

نجفی در ادامه سخنان خود افزود: در همه این دهیاری‌ها سعی می‌شود امکانات و برخی مجوزهای لازم صادر شده تا شاهد گسترش فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و کار‌آفرینی باشیم.

این مسئول بیان داشت: شرکت‌های تعاونی دهیاری با هدف مشارکت در پروژه‌های عمرانی روستاها باید رتبه پیمانکاری را با طی مراحل قانونی کسب کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا شرکت‌های تعاونی‌های غیر‌فعال دهیاری‌ها را شناسایی و نسبت به رونق گرفتن آنها اقدام کنیم.

نجفی یادآور شد: به کارگیری نیروهای جدید در دهیاری‌ها به گسترش و توسعه زیرساخت‌های روستایی منجر می‌شود و در این زمینه باید تلاش و جدیت لازم را انجام دهیم.

این مسئول همچنین از راه‌اندازی بازارچه تولید و مصرف روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: همه این فعالیت‌ها با هدف ایجاد فرصت‌های عادلانه کار‌آفرینی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل در ادامه از همکاری خوب دهیاری‌ها در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و معرفی افراد واجد شرایط قدردانی کرد و افزود:‌ با این اقدام با هدف مقاوم‌سازی منازل روستایی گام‌های جدی در جلوگیری از هرگونه مهاجرت روستاییان به شهرها انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نجفی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما معتقدیم توسعه و عمران روستایی در کنار بستر‌سازی برای اشتغال می‌تواند به پایداری سکونت در این مناطق کمک کند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول