اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد:

ایجاد صنایع تبدیلی نیاز جدی کشاورزی پارس‌آباد است

خبرگزاری فارس: فرماندار پارس‌آباد گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی نیاز جدی صنعت و کشاورزی شهرستان پارس‌آباد است.

ایجاد صنایع تبدیلی نیاز جدی کشاورزی پارس‌آباد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه طرح کشاورزی پارس‌آباد، اظهار داشت: صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از جمله محورهای اساسی برای رونق اقتصادی است اما در سا‌ل‌های گذشته توجه چندانی به راه‌اندازی این صنایع نشده است.

وی با بیان اینکه پارس‌آباد قطب بزرگ تولید صنایع کشاورزی، باغی و دامی است، تصریح کرد: با ایجاد واحدهای بزرگ صنایع تبدیلی و تکمیلی و صدور مجوز برای تاسیس این صنایع می‌توان به بسته‌بندی، صادرات و حتی تبدیل محصولات کشاورزی به دیگر محصولات نیز موفق عمل کرد.

این مسئول ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی به ویژه در روستاها را یادآور شد و افزود: در جهان امروز تولید بیشتر محصولات کشاورزی در روستاها اتفاق می‌افتد که اگر بتوانیم صنایع تبدیلی را نیز در کنار آن ایجاد کنیم متخصصین صنایع تغذیه نیز وارد کار شده و در این زمینه اشتغالزایی شایان توجهی را شاهد خواهیم بود.

فرماندار پارس‌آباد در ادامه ابراز داشت: امسال 57 طرح کشاورزی با حدود 18میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان به تصویب رسیده است. 

کریمی افزود: این طرح‌ها به منظور اخذ تسهیلات به بانک‌های کشاورزی منطقه به معرفی شده که با نهایی شدن آنها برای حدود 70 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی بیان داشت: عمده این طرح‌ها در زمینه‌های، گاوداری صنعتی، پرورش دام و طیور و شیلات است که اجرا و بهره‌برداری از آنها علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و افزایش تولیدات و درآمد منطقه، تحولی جدی در بخش کشاورزی این شهرستان ایجاد می‌کند.

این مسئول به ضرورت حمایت اساسی از تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش تاکید کرد و گفت: از طرح‌‌هایی که در راستای برنامه پنجم توسعه بوده و در رفع معضل بیکاری موثر باشد حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریمی از نام‌نویسی 3 هزار و 754 نفر متقاضی در سال 91 در سامانه رصد اشتغال کشور خبر داد و افزود: از این تعداد تاکنون با بررسی‌هایی که شده، یک‌هزار و 307 نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.

فرماندار پارس‌آباد در پایان سخنان خود همکاری توام با سعه صدر بانک‌های عامل را در تحقق طرح‌های مصوب موثر دانست و بر استفاده و هزینه‌کرد تسهیلات اخذ شده در جای تعیین شده و جلوگیری از انحراف آنها تاکید کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول