اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان شمالی خبر داد

اختصاص 200 میلیارد ریال برای صنایع تبدیلی و تکمیلی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان شمالی گفت: 200 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای صنایع تبدیلی و تکمیلی این استان اختصاص یافت.

اختصاص 200 میلیارد ریال برای صنایع تبدیلی و تکمیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حسن قلیزاده پیش از ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت:‌ این تسهیلات برای اجرای 20 طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان در اختیار سرمایه‌گذاران این طرح‌ها گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی قابلیت‌های فراوانی در بخش توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی دارد افزود: رویکرد استان به این سمت بوده تا محصولات کشاورزی را فرآوری و روانه بازارهای مصرف کند.

قلیزاده این رویکرد را سبب افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی، رونق اقتصادی، افزایش درآمد کشاورزی و اشتغال‌زایی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 800 هکتار از اراضی قابل واگذاری در خراسان شمالی شناسایی شده است افزود: 110 میلیارد تومان تسهیلات نیز بر اساس برش شهرستانی در اختیار این بخش قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این استان جزو استان‌های کشاورزی کشور است تصریح کرد: باید وزارت کشاورزی یک نگاه ویژه‌ای را برای بخش کشاورزی این استان از جمله استخر بتنی، استخر ذخیره آب، تسهیلات سرمایه در گردش، صنایع تبدیلی و ... داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال 90، 18 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های استان به بخش کشاورزی خراسان شمالی اختصاص یافت گفت: صرفاً از این میزان 10 میلیارد تومان اختصاصا مربوط به کشاورزی بوده و بقیه در بخش شیلات و ... هزینه شده است که نسبت به سنوات گذشته اعتبارات اختصاص یافته 46 درصد رشد داشته است.

قلیزاده با بیان اینکه در نخستین نشست شورای برنامه‌ریزی استان نیز 40 درصد از اعتبارات امسال استان به بخش آب و کشاورزی خراسان شمالی اختصاص یافت اظهار امیدواری کرد تا با حمایت‌های انجام شده، صنعتی شدن کشاورزی در استان رقم بخورد.

وی همچنین اختصاص 10 میلیارد ریال برای مطالعه بخش کشاورزی و 20 میلیارد ریال برای صندوق کشاورزی را از جمله برنامه‌های امسال استان برای حمایت از این بخش اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: با توجه به رویکرد دولت برای حمایت از بخش کشاورزی، طی دو سال گذشته شاهد انقلابی در کشاورزی استان بوده‌ایم.

ابوالفضل یاوری تأمین زیرساخت‌های کشاورزی در استان را برشمرد و افزود:‌ برای توسعه آبیاری تحت فشار نیز دولت حمایت‌های ویژه‌ای در استان داشته و سطح سیستم آبیاری تحت فشار در خراسان شمالی افزایش قابل توجهی نسبت به سنوات گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه 82 هزار خانوار در بخش کشاورزی استان فعالیت می‌کنند گفت: این میزان 41.5 درصد از اشتغال خراسان شمالی را تشکیل می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به صدور 335 فقره جواز صنایع تبدیلی در خراسان شمالی خاطر نشان کرد:‌ از این تعداد 46 فقره منجر به تاسیس کارخانه‌های تولیدی فرآورده‌های لبنی، رب گوجه فرنگی، سردخانه، کشتارگاه و ... شده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول