اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به خاطر مشکل نقدینگی صورت گرفت

تعطیلی 30درصد واحدهای صنایع تبدیلی خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: هم‌اکنون حدود30 درصد از واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان تعطیل هستند.

تعطیلی 30درصد واحدهای صنایع تبدیلی خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد  محمدعلی سودمند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این واحدها عمدتاً به خاطر مشکل نقدینگی و عدم تأمین منابع از سوی بانک‌ها به تعطیلی کشیده شده‌اند.

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی با اشاره به فعالیت 11 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان اظهار داشت: از این تعداد چهار واحد صنایع تبدیلی عملاً در استان تعطیل هستند.

به گزارش فارس تعطیلی این تعداد از واحدها در حالی است که مسئولان استان همواره حمایت از این صنایع سخن به میان آورده و بر توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی تأکید می‌کنند.

سودمند همچنین ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی خراسان‌شمالی را 124 هزار تن عنوان کرده و از برنامه افزایش صادرات محصولات فرآوری شده کشاورزی استان در سال جاری نسبت به سال قبل خبر می‌دهد.

به گفته مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی در بخش صادرات محصولات کشاورزی استان صرفاً یکی از واحدهای تولید رب استیک استان سال گذشته 8/7 میلیون دلار به کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای آسیای‌میانه صادرات داشته است.

سودمند گفت: این مدیریت از صادرات انواع محصولات کشاورزی به‌ویژه محصولات فرآوری‌شده در استان را حمایت می‌کند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول