اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 15 درصدی ایجاد صنایع تبدیلی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از رشد 15 درصدی ایجاد صنایع تبدیلی به‌منظور فرآوری محصولات کشاورزی در این استان خبر داد.

رشد 15 درصدی ایجاد صنایع تبدیلی در چهارمحال و بختیاری

مسعود میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تشکیل و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی، تهیه و تأمین بذر اصلاح شده و با کیفیت و مدیریت بهینه آبیاری با وجود خشکسالی از برنامه‎های مهم اجرایی زراعت در این استان است.

وی از رشد 15 درصدی ایجاد صنایع تبدیلی به‌منظور فرآوری محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: رشد 15 درصدی ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و استفاده از ادوات کشاورزی برای اصلاح و بهبود روش‌های کاشت، داشت و برداشت در افزایش تولیدات زراعی نقش بسزایی دارد.

میرزایی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح‌های آبیاری نوین و بهبود روش‌های برداشت و کنترل عوامل زیان‌آور و تغذیه بهینه مزارع و استفاده از بذور اصلاح شده، محصول باکیفیت‌تری به مردم ارائه خواهد شد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از کاهش 400 تنی برداشت کلزا در این استان خبر داد و گفت: در سال‌جاری با بروز پدیده خشکسالی برداشت دانه‌های روغنی کلزا در این استان 400 تن کاهش یافته است.

وی خشکسالی و کمبود آب را از مهم‌ترین دلایل کاهش سطح برداشت کلزا برشمرد و گفت: در سال زراعی جاری 150 هکتار از اراضی این استان به زیر کشت دانه‌های کلزا رفته است که نسبت به سطح 500 هکتاری سال گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

میرزایی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان شهرکرد با زیر کشت بردن 80 هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت دانه‌های روغنی کلزار رتبه نخست در این استان را دارد و در بین شهرستان‌های استان کوهرنگ نیز با زیر کشت بردن تنها 20 هکتار کمترین سطح کشت کلزا را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول