اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی:

بجنورد پایین‌ترین سرانه کتاب در خراسان‌شمالی را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: بجنورد پایین‌ترین سرانه کتاب در استان را به خود اختصاص داده است.

بجنورد پایین‌ترین سرانه کتاب در خراسان‌شمالی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، علی رحیمی در نشست مشترک با ثروتی و جعفری نمایندگان بجنورد در مجلس شورای اسلامی و پاکمهر فرماندار اظهار کرد: تعداد کتاب‌های کتابخانه عمومی شهرستان بجنورد در دو سال اخیر از 57 هزار نسخه به بیش از 140 هزار جلد رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر  به ازای هر 100 نفر از جمعیت 38/41 جلد کتاب است که پایین‌ترین سرانه کتاب در استان را به خود اختصاص داده و نیازمند افزایش بیشتر منابع در این شهرستان هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی اظهار کرد: شهرستان بجنورد در بخش امانت‌گیری کتاب از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار است که از 28 جلد کتاب به ازای هر 100 نفر در سال به 59 جلد رسیده و در این خصوص نیازمند افزایش سه برابری هستیم تا به وضعیت مطلوب برسیم.

وی با اشاره به بخش دیگری از شاخص‌های کتاب‌خوانی در بجنورد گفت: اعضای کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان 82 درصد رشد داشته و از پنج هزار نفر به بیش از 9 هزار نفر رسیده است.

رحیمی با بیان اینکه دغدغه نمایندگان مجلس در امور کتاب‌خوانی قابل تقدیر است، افزود: با همکاری نمایندگان مجلس و فرماندار شهرستان بجنورد شاخص‌های کتاب‌خوانی در دو سال اخیر از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده است ولی تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله بسیار است که امیدواریم نمایندگان مجلس همچنان حمایت‌های بی‌دریغ خود را از نهاد کتابخانه‌ها داشته باشند.

فرماندار بجنورد نیز در این نشست با بیان وضعیت کتابخانه‌های عمومی در شهرستان بجنورد گفت: در سال گذشته بالغ بر پنج میلیارد ریال، برای هشت پروژه کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان تخصیص یافت.

سیدمحمد پاکمهر اظهار کرد: با توجه به کمبود فضاهای مطالعاتی با همکاری دستگاه‌ها، کتابخانه‌های مشارکتی را راه‌اندازی کردیم که مورد استقبال مردم قرار گرفته است و هم‌اکنون 15 باب کتابخانه در سطح شهرستان به علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: کیفیت ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی که یکی از مصوبات جلسات انجمن بوده در دستور کار قرار گرفت و با راه‌اندازی کتابخانه‌های چند رسانه‌ای و دیجیتال و همچنین راه اندازی کتابخانه شبانه‌روزی و کتابخانه همراه توانستیم گامی مناسب در جهت ترویج فرهنگ مطالعه مفید برداریم.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس هم در ادامه نشست با بیان دیدگاه‌های خود در خصوص اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی ضمن اعلام حمایت‌های لازم از نهاد کتابخانه‌های عمومی و تلاش در جهت ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌ای خواستار پیگیری ساخت کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های در حال احداث شدند.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول