اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

سرانه کتاب برای هر نفر در اردبیل نیم جلد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در این استان سرانه کتاب برای هر نفر نیم جلد است.

سرانه کتاب برای هر نفر در اردبیل نیم جلد است
صادق فرهمندامین در حاشیه بازدید از طرح‌های توسعه‌ای کتابخانه‌های اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در کنار افزایش فضاهای کتابخانه‌ای یکی از سیاست‌های این نهاد افزایش تعداد کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی است که سرانه آن در دنیا به ازای هر نفر چهار جلد کتاب است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اعضای کتابخانه‌های عمومی این استان را نیز در نیمه اول سال گذشته 31 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد با یک رشد 30 درصدی در نیمه اول امسال به 40 هزار و 525 نفر رسیده است.
این مسئول متوسط امانت گرفتن کتاب‌ها را در سال گذشته 42 هزار و 27 کتاب در هر ماه اعلام کرد و اظهار داشت: در نیمه اول امسال این رقم با رشد 53 درصدی به امانت 65 هزار جلد کتاب در هر ماه رسیده است.
فرهمندامین گفت: تعداد کتاب‌ها نیز با یک رشد 15 درصدی از 552 هزار جلد کتاب به بیش از 634 هزار و 685 جلد کتاب افزایش یافته است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی را در نیمه اول سال گذشته 90 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در نیمه اول امسال این تعداد به 114 هزار و 119 نفر رسیده که یک رشد 30 درصدی را نیز در این حوزه شاهد هستیم.
فرهمندامین ادامه داد: زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در نیمه اول سال گذشته 25 هزار متر مربع بود که امسال با افتتاح کتابخانه‌های مشارکتی نظیر کتابخانه امام علی محله آرازعلی و چند کتابخانه محلی به بیش از 27 هزار و 600 متر مربع رسیده که در این باب نیز یک ارتقای 10 درصدی را شاهد هستیم.
این مسئول با بیان اینکه سال گذشته 51 باب کتابخانه در اردبیل موجود بوده است، گفت: امسال این رقم به 65 باب افزایش یافته که 14 باب آن کتابخانه مشارکتی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در مورد نحوه راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی اظهار داشت: افراد حقیقی و حقوقی و همچنین نهادها و موسسات مختلف می‌توانند با حداقل متراژ 100 متر مربع کتابخانه مشارکتی بسازند که مدیریت آن را نیز خودشان عهده‌دار بوده و ما تنها به تجهیز کتابخانه اقدام می‌کنیم که در این باب راه‌اندازی یک کتابخانه مشارکتی به 30 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: ما به صورت مستمر کمک‌های خود را از این کتابخانه‌ها انجام می‌دهیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول