اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در انجمن کتابخانه عمومی حاجی‌آباد عنوان شد

رشد سرانه مطالعه «به تنهایی» نمی‌شود / افزایش اعضای کتابخانه‌های حاجی‌‌آباد

خبرگزاری فارس: بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه عمومی حاجی‌آباد گفت: افزایش سرانه مطالعه در جامعه، مستلزم همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط است و به تنهایی نمی‌شود چنین کار بزرگی انجام داد.

رشد سرانه مطالعه «به تنهایی» نمی‌شود / افزایش اعضای کتابخانه‌های حاجی‌‌آباد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند رضا شبانی صبح امروز در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی این شهر با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه، همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول را یک ضرورت دانست.
وی افزود: در زمینه ارتقای فرهنگ مطالعه همه باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا شاهد ایجاد تحولی در این زمینه باشیم.
رئیس آموزش و پرورش زیرکوه نیز گفت: از مدیران و معاونین پرورشی مدارسی که بیش از 50 درصد دانش‌آموزان آنها به عضویت کتابخانه درآیند، تقدیر به عمل می‌‌آید.
محمد براتی افزود: در راستای ترغیب دانش‌آموزان به استفاده از کتابخانه، آموزش و پرورش زیرکوه حق عضویت 200 نفر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را تقبل می‌کند. 
وی با بیان اینکه در صورت تجهیز سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه، آموزش و پرورش آمادگی دارد در برگزاری جلسات و همایش‌ها از آن استفاده کند، افزود: مبالغی که بابت اجاره سالن به کتابخانه پرداخت می‌شود می‌تواند کمک خوبی به کتابخانه‌ها باشد.
رضا علیجانی عضو منتخب انجمن و معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نیز با انتقاد از میزان کتب موجود برای سنین دبستان ابراز امیدواری کرد با اختصاص بخشی به کتب کودک و نوجوان و جایگزین کردن آن با کتب فرسوده شاهد حضور بیشتر این عزیزان در کتابخانه باشیم.
مسئول کتابخانه عمومی حاجی‌آباد نیز در این جلسه از افزایش تعداد اعضای فعال کتابخانه از 750 نفر به 900 نفر  خبر داد و افزود: با همین رشد انتظار می‌رود تا پایان سال، تعداد اعضا از مرز یک‌ هزار و 200 نفر عبور کند.
سعید فلکی به راه‌اندازی اینترنت پرسرعت برای استفاده اعضای کتابخانه اشاره کرد و افزود: حدود یک ماه است که شیفت بعد از ظهر کتابخانه از ساعت 16 تا 19 مشغول خدمات‌رسانی به مراجعین است.
انتهای پیام/ش30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول