اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی:

سرانه مطالعه کتاب هر ایرانی 30 دقیقه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: سرانه مطالعه کتاب غیر درسی، قرآن و ادعیه هر ایرانی 30 دقیقه است.

سرانه مطالعه کتاب هر ایرانی 30 دقیقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم شمشیری ظهر امروز در گردهمایی مدیران مسئول کتابخانه‌های عمومی مشارکتی کشور که در هتل میثاق مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در کشور بیش از 2 هزار و 801 کتابخانه تحت پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که از این تعداد 808 کتابخانه به صورت مشارکتی است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: همچنین تعداد اعضا در این 2 هزار و 801 کتابخانه بالغ بر 2 میلیون نفر است که از این تعداد نیز 500 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی مشارکتی هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین در احداث کتابخانه مشارکتی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان‌ها خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش از خیرین در زمینه احداث کتابخانه‌ها کمک بگیریم چرا که هنوز با نقطه مورد نظر و با سرانه مطالعه کتاب در جهان فاصله داریم.

وی تصریح کرد: همواره یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری در زمینه‌های فرهنگی بحث کتاب و کتاب‌خوانی بوده است که در این راستا نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تمام کتابداران و مدیران کتابخانه‌ها به طور جدی حمایت می‌کند و از جمله این حمایت‌ها می‌توان به تامین منابع و کتاب‌ها و نشریات آنها اشاره کرد.

شمشیری ادامه داد: هم‌چنین در سال گذشته در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی سند نهضت مطالعه مفید در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و حل مشکلات کتابخانه‌ها کشور به تصویب رسید که براساس این سند در هر استانی مسئولان مربوطه در ستاد سند نهضت مطالعه مفید باید نقایص و خلأهای موجود در کتابخانه‌های استان را برطرف کنند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان با اشاره به سرانه مطالعه کتاب هر ایرانی اظهار داشت: در حال حاضر سرانه مطالعه کتاب غیر درسی و قرآن و ادعیه هر ایرانی 30 دقیقه است که از این میزان 12 دقیقه مربوط به قرآن و ادعیه و 18 دقیقه مربوط به کتب غیر درسی است.

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول