اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود 860 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی

سرانه کتاب در آذربایجان‌غربی به ازای هر 100 نفر 29 جلد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی تعداد کتابخانه‌های موجود در استان را 60 باب اعلام کرد و گفت:‌ سرانه کتاب در کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی به ازای هر صد نفر 29 جلد است.

سرانه کتاب در آذربایجان‌غربی به ازای هر 100 نفر 29 جلد است

علی فیروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر 60 باب کتابخانه عمومی در استان با زیربنای 49 هزار و 448 مترمربع فعال است که اقشار مختلف مردم اعم از دانشجویان، دانش‌آموزان و ... برای تهیه کتاب مورد نیاز خود به این مراکز مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه 72 هزار و 800 نفر در استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، گفت: از این تعداد 33 هزار و 50 نفر زن و بقیه مرد هستند که این آمار بیانگر راغب‌بودن بانوان استان به مطالعه‌کردن است.

فیروز با اشاره به اینکه 860 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد، ادامه داد: سرانه کتاب به ازای هر صد نفر 29 جلد است که به طور مستمر از طریق اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح ملی "کتاب من" برای غنی‌سازی کتابخانه‌ها تلاش می‌شود.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی استان دارای بخش‌های مختلف اعم از مخزن کتاب، مرجع، کودکان، نوجوانان، دفاع مقدس، نوسوادان، اینترنت و نمایه نشریات است و بخش تحقیقات، نابینایان و نگهداری نسخ خطی از جمله مهم‌ترین بخش‌های این کتابخانه‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی مهم‌ترین هدف کتابخانه‌های عمومی را اشاعه دانش و ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه ذکر کرد و اظهار داشت: جهت سهولت دسترسی مراجعان کتابخانه‌های عمومی، امانت بین کتابخانه‌ای ایجاد شده است.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول