اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی اعلام کرد

رشد 47 درصدی سرانه عضویت در کتابخانه‌های خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: نرخ عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان طی امسال 47 درصد رشد کرد.

رشد 47 درصدی سرانه عضویت در کتابخانه‌های خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی اظهار داشت: در 9 ماه نخست سال گذشته 20 هزار و 775 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان بوده‌اند که این تعداد در 9 ماه نخست امسال به 30 هزار و 500 نفر رسیده است.
وی تصریح کرد: بیشترین رشد سرانه عضویت با توجه به جمعیت در کتابخانه‌های عمومی استان به شهرستان‌های جاجرم و شیروان تعلق دارد.
رحیمی اظهار داشت: در یک سال اخیر نرخ عضویت در کتابخانه‌های عمومی جاجرم و شیروان 57 درصد رشد کرده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: سرانه عضویت در کتابخانه‌های شهرستان جاجرم از 28/5 نفر به ازای هر 100 نفر جمعیت در 9 ماه نخست سال گذشته به 28/8 نفر در 9 ماهه نخست سال جاری رسیده است.
وی یادآور شد: سرانه عضویت در کتابخانه‌های عمومی شیروان از 90/1 نفر به ازای هر در 100 نفر 9 ماهه نخست سال گذشته به 99/2 نفر در سال جاری افزایش یافته است.
رحیمی همچنین از رشد 80 درصدی امانت در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: امانت کتاب در 9 ماهه نخست سال گذشته 398 هزار و 891 نسخه بوده که این تعداد در 9 ماهه نخست سال جاری به 719 هزار و  470 نسخه رسیده است.
وی افزود: به ازای هر 100 نفر در 9 ماه نخست سال گذشته تعداد 49 نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان به امانت رفته که این تعداد در 9 ماه نخست امسال به 65/88 نسخه به ازای هر 100 نفر رسیده است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: بیشترین رشد امانت به کتابخانه‌های عمومی مانه و سملقان با 368 درصد رشد تعلق دارد.
به گفته رحیمی، امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان مانه و سملقان از 25 هزار و 468 نسخه در 9 ماه نخست سال گذشته به 119 هزار و 67 نسخه در سال جاری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در مانه و سملقان سرانه امانت کتاب به ازای هر 100  نفر جمعیت از 26 نسخه در سال 89 به 125 نسخه در 9 ماه نخست سال 90 رسیده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول