اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه معارف دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین:

صهیونیسم‌ کارگردان‌ تمدن غرب است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه معارف دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: صهیونیسم، کارگردان تمدن غرب و غربی‌ها مهره‌های صهیونیسم هستند.

صهیونیسم‌ کارگردان‌ تمدن غرب است

هادی فنایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار کرد: در دنیایی که زندگی می‌کنیم مستکبران جهان ادعای رعایت حقوق بشر و قانون مداری را می‌کنند ولی در مقام عمل چیزی که ارزش ندارد قانون و عمل به قانونی است که خودشان به دنیا تحمیل کرده‌اند.

سازمان ملل ایده خوبی بود اما در مقام عمل کارایی ندارد

وی تصریح کرد: بنا بود تا پس از جنگ جهانی دوم بک مرکزی به نام سازمان ملل تشکیل شود که حامی حقوق بشر باشد و اختلاف‌ها و درگیری‌های موجود میان ملل مختلف را با مذاکرات و گفت‌و‌گو برطرف کند و از جنگ و سخت افزار استفاده نشود که این طرح و ایده خوبی بود اما متأسفانه در مقام عمل هنوز همان مباحث دوران قبل از تشکیل سازمان ملل مطرح می‌شود و هر کشوری قدرت نظامی دارد، از قدرت خود برای فشار بر ضعیفان استفاده می‌کند.

این مسئول ادامه داد: گرچه به ظاهر حقوق بشر و سازمان ملل وجود دارد و همه اینها به حسب ظاهر تشکیلاتی زیبا و قانونمند هستند اما در مقام عمل شرایط کنونی رفتار غربی‌ها هیچ تفاوتی با دوران قرون وسطی ندارد و این از جمله گرفتاری‌ ملت‌ها است.

فنایی خاطرنشان کرد: اروپای غربی‌ و آمریکای شمالی در مواجهه با کشورهای ضعیف از اهرم قدرت استفاده می‌کنند، نه مذاکره و تعامل و می‌گویند وقتی ما از توان قدرت بهره‌مند هستیم و می‌توانیم کشورهای ضعیف را به تمکین وادار کنیم، چرا باید با آنها‌ مذاکره کنیم.

وی بیان کرد: کشورهای غربی می‌گویند اگر مذاکره‌ای در کار باشد باید مسیر آن به نفع ما باشد و امروز این به یک گرفتاری بزرگ تبدیل شده است.

مدیر گروه معارف دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین یادآور شد: مذاکره آزاد به گونه‌ای است که دو طرف تابع نتایج منطقی آن باشند و در مورد یک اختلاف مذاکره صورت گیرد و تابع آن نتیجه منطقی می‌شویم اما جهان غرب در مواجهه با کشور ضعیف، خلاف این قانون عمل می‌کند.

این استاد دانشگاه ابراز کرد: غربی‌ها مذاکره می‌کنند اما به گونه‌ای که نتیجه مذاکره منافع غرب و هم‌پیمانان صهیونیست آنان را فراهم کند.

وی تشریح کرد: در گفت‌و‌گوهای ایران با گروه 5+1 مذاکره‌ای در ترکیه صورت گرفت و از نتایج آن تا حدودی برداشت می‌شد که غربی‌ها به سمت قانون گرایی حرکت می‌کنند، اما در مذاکرات بغداد مشاهده کردیم که دوباره به گفتمان گذشته خود بازگشته‌اند.

جمهوری اسلامی ایران تعادل غرب را برهم زده است

وی اظهار کرد: وجود قدرتی مثل ایران تعاملات اقتصادی غرب را برهم می‌زند و به همین خاطر غربی‌ها از ایران هراس دارند.

فنایی تصریح کرد: غربی‌ها از هر راهی استفاده می‌کنند تا ایران را از خواسته‌های صلح‌آمیز خود در زمینه هسته‌ای به عقب ببرند و در این مسیر فشارهای اقتصادی، نظامی و گزینه‌های آنها است و موجودیت غرب همین را اقتضا می‌کند که آنها برای باقی ماندن راهی جز استعمار ندارند.

وی اضافه کرد: تمدن جدید غرب بر مبنای استعمار و استثمار کشورهای دیگر پایه‌گذاری شده است و بعد از قرن 16 کشورهای اروپایی و آمریکایی شالوده و بنیادشان بر مبنای بهره‌کشی از دیگران است.

غرب به غارت افکار کشورهای غیر متحد خود روی آورده‌ است

مدیر گروه معارف دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین افزود: غربی‌ها علاوه بر غارت منابع به غارت افکار کشورهای غیر متحد خود روی آورده‌اند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: غربی‌ها تبلیغ می‌کنند در ایران و برخی کشورهای دیگر شرایط زندگی برای نخبگان وجود ندارد و نحبگان از این کشورها فرار می‌کنند، در حالی که آنها افکار و اندیشه‌های دانشمندان و جوانان مستعد ایران اسلامی را به غارت می‌برند.

وی موجودیت نظام غرب را بر مبنای استعمار و استثمار عنوان کرد و گفت: اگر غربی‌ها از این شیوه دست بردارند و استثمار نکنند، از بین می‌روند و وجود یک تمدن اسلامی جدید مانند ایران در قلب خاورمیانه برای غرب غیر قابل تحمل است.

فنایی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با غرب هزینه‌های زیادی را متحمل شده است و هرگز در بین راه تسلیم نمی‌شود و به خواسته‌های غربی‌ها تن نخواهد داد.

این مسئول یادآور شد: مشکل غربی‌ها پیشرفت‌های انرژی هسته‌ای در ایران نیست و اگر ایران این علم برتر را کنار بگذارد باز آنها قانع نمی‌شوند، چراکه غربی‌ها و صهیونیست‌ها از موجودیت جمهوری اسلامی ایران که در حال تشکیل یک تمدن اسلامی بزرگ در جهان اسلام است، هراس دارند.

وی در خاتمه صهیونیست‌ها را نظارت کننده بر فعالیت‌ها و روابط غرب با ایران معرفی و غرب‌ و آمریکا را مهره‌های صهیونیست‌ها برشمرد و صهیونیست‌ها را کارگردان‌های تمدن جدید غربی دانست.

انتهای پیام/ب10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول