اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

رزمایش پیامبر اعظم خواب را بر آمریکا و صهیونیست حرام کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: رزمایش پیامبر اعظم(ص) پایه‌های کاخ آمریکا و صهیونیست‌ها را به لرزه انداخته و خواب را بر آنها حرام کرده است.

رزمایش پیامبر اعظم خواب را بر آمریکا و صهیونیست حرام کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌ نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد در ادامه تفسیر سوره «منافقون» اظهار کرد: طرز سخن گفتن منافقان موجب رسوایی آنها در جامعه شده و این امر بزرگ‌ترین راه شناخت منافق و مؤمن از یکدیگر محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین سلاح‌های منافقان طرز سخن گفتن آنهاست اما به دلیل اینکه در استفاده از آن اصرار دارند اسرار و طرز کار این سلاح برای همگان آشکار شده است و این مطلب در قرآن کریم نیز مورد تاکید واقع شده که منافقان با کنایه سخن می‌گویند و نفاق درونی خود را نشان می‌دهند.

امام جمعه قم با بیان اینکه تنها کسانی می‌توانند پی به این نفاق ببرند که خود دارای ظاهر و باطن یکسان و پاک باشند گفت: از دیگر ویژگی‌های منافقان می‌توان به غیبت کردن بسیار اشاره کرد.

وی ادامه داد: به فرموده امیرالمؤمنین(ع) غیبت عبارت از کوشش انسان ناتوان برای سرپوش گذاشتن بر عقده‌های درونی خویش است.

سعیدی با اشاره به خیانت به عنوان خصوصیت دیگر منافقان افزود: این افراد دستاویزهای مختلفی برای روز مبادا درست کرده و به همین دلیل چشم امید به آن سوی مرزهای اعتقادی و سیاسی مسلمانان دارند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ابراز کرد: منافقان با کفار همسو بوده و همواره تلاش می‌کنند به وسیله انواع دسیسه‌ها،‌ امنیت جامعه اسلامی را به خطر اندازند ضمن اینکه با خداوند و مؤمنان دشمن هستند و همیشه کینه مسلمانان و پیشوای آنها را در دل دارند.

وی با بیان اینکه منافقان هیچ‌گونه اعتقادی به خداوند ندارند گفت: به همین دلیل ذکر خدا در نزد آنها بسیار کم بوده و تنها در برخی حوادث و آن هم برای ریاکاری و تظاهر، در صف جماعت ظاهر می‌شوند اما این حضور آنها بسیار کسالت‌بار و از روی اکراه صورت می‌گیرد.

سعیدی در خطبه دوم نماز با اشاره به نیمه شعبان و سالروز میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج) بیان کرد: نیمه شعبان مردمی‌ترین جشن میلاد بوده و هر ساله برنامه‌های فرهنگی مناسبی نیز در جمکران و دیگر مراکز برگزار می‌شود اما باید توجه کنیم که در کنار این جشن‌ها و چراغانی‌ها، به گسترش معنویات اهمیت بدهیم.

خطیب جمعه قم افزود: مسلمانان و مؤمنان واقعی با امام زمان(عج) پیمان بسته‌اند که تا مرز شهادت در رکاب آن حضرت ایستادگی کرده و از یاری او دست نکشند اما دشمنان همواره به مقابله با مسئله مهدویت می‌پردازند زیرا اعتقاد به ظهور به معنی انتظار مرگ شیطان و نابودی کفر و ظلم جهانی است.

وی با اشاره به تلاش شیطان و دشمنان دین برای به تاخیر انداختن ظهور گفت: شیطان به گناهانی که موجب تاخیر ظهور می‌شود آگاهی دارد که مهم‌ترین آنها، شکستن پیمانی است که مؤمنان با امام خویش دارند.

سعیدی ادامه داد: گناهان ما موجب تاخیر در ظهور و رنجش امام عصر(عج) می‌شود بنابراین باید با او و نایب بر حقش یعنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تجدید عهد کنیم که تا زمان ظهور با قوت و بصیرت به راه خود ادامه دهیم.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به 21 تیرماه‌ روز عفاف و حجاب اظهار کرد: انسان مؤمن باید دارای ظاهری متناسب با باطن و ایمان درونی خویش باشد زیرا دوست‌داران امام زمان(عج) پوشش خود را نباید بر اساس مدل‌های مدنظر بیگانگان انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان از تغییر ظاهر مؤمنان در صدد تغییر ایمان و درونیات آنها هستند عنوان کرد: اخیراً نیروی انتظامی طرح امنیت اجتماعی را به اجرا درآورده و موجب کاهش جرایم و مظاهر فساد و نیز افزایش امنیت شده است به همین دلیل ضمن قدردانی از این اقدام نیروی انتظامی، از خانواده‌ها می‌خواهیم که همکاری‌ لازم را داشته باشند.

سعیدی با اشاره به سالروز کشف کودتای آمریکا در پادگان نوژه گفت: با وقوع انقلاب تمام منافع آمریکا در ایران از دست رفت به همین دلیل این کشور لحظه‌ای دست از توطئه علیه نظام اسلامی برنداشته است اما همواره با چنان پاسخی از سوی جمهوری اسلامی روبه‌رو شد که حاصلی جز شکست از نقشه‌های خود نداشت.

امام جمعه قم در ادامه به برگزاری رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) اشاره و ابراز کرد: دشمنان پیش از این اعلام می‌کردند که همه گزینه‌ها علیه ایران روی میز است اما با برگزاری این رزمایش، پایه‌های کاخ آمریکا و صهیونیسم به لرزه افتاده و خواب را بر آنها حرام کرده است.

وی در پایان افزود: مردم صبور ایران از دولت انتظار دارند جلوی گرانی‌های افسارگسیخته را بگیرد زیرا شایسته نیست دستگاه‌هایی که وظیفه تامین معیشت مردم را به عهده دارند به فرافکنی در این زمینه بپردازند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول