اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

مخالفان سوری نوکران آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک گفت: مخالفان دولت سوریه که در این کشور دست به اغتشاش می‌زنند، نوکران آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

مخالفان سوری نوکران آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار کرد: اینکه نماز ستون دین، کلید بهشت و معراج مؤمن است، بیانگر این مطلب است که انسان با نماز می‌تواند به خدا نزدیک شده و بعد روحانی خود را تقویت کند.

وی افزود: اگر انسان در اول وقت و با جسم و جانش نماز بخواند، هیچ یک از گناهان در وجودش باقی نمی‌ماند.

این مسئول اضافه کرد: اقامه نماز با لقمه حلال و حضور قلب انسان‌ساز است و انسان را از دنیای مادی به دنیای معنوی سوق می‌دهد.

خطیب جمعه آبیک با اشاره به اینکه قرآن کریم، کتاب هدایت مؤمنان و متقین است، تصریح کرد: هر اندازه علوم قرآنی در جامعه نشر و فرهنگ قرآنی در افراد جامعه نهادینه شود بر طراوت و تازگی این کتاب الهی افزوده می‌شود، چراکه به همه زمان‌ها و انسان‌ها اختصاص دارد و هیچ گاه مانند کتب دیگر از جذابیت آن کاسته نمی‌شود.

امام جمعه آبیک با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه (س) گفت: در جلال، عظمت و شأن این بانوی بزرگوار اسلام کسی نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند، چراکه از لحاظ ایمان، عقل، عفت، فصاحت، بلاغت، حیا، جود و ثروت در بین عرب بی‌نظیر بود.

موسوی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) در اخلاص، طهارت جان و تقوا نمونه بود و برای ترویج دین اسلام، تمام ثروت خود را به پیامبر اسلام (ص) بخشید، آنچنان که پیامبر اکرم (ص) فرموده است "اگر شمشیر علی و مال خدیجه نبود، خیمه اسلام برپا نمی‌شد" که نشانه مقام و جایگاه والای امام اول شیعیان و حضرت خدیجه در نزد پیامبر اسلام (ص) است.

وی خاطر نشان کرد: انسان باید رضایت الهی را در تمام سکنات، حرکات، آنات، اعمال، رفتار و کردارش در نظر بگیرد، چراکه رضایت الهی، انسان به سعادت و غضب الهی، انسان را به هلاکت می‌رساند.

انسانیت در قطر و عربستان سقوط کرده است

امام جمعه آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها اذعان کرد: انسانیت در کشورهای عربستان و قطر توسط دولت‌مردانشان سقوط کرده، چراکه از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به کشور مسلمان عربی سوریه حمله کند.

موسوی افزود: دشمنان اسلام در توطئه علیه کشور سوریه بر خلاف برگزاری چند کنفرانس، ارائه طرح‌های مختلف، داشتن پیشرفته‌ترین دستگاه‌های اطلاعاتی، در اختیار گذاشتن سلاح در دست تروریست‌ها و صرف هزینه‌های هنگفت با شکست مواجه شده‌اند.

وی اضافه کرد: اینکه معارضان و مخالفان سوریه به ایران معترض هستند که چرا از قیام سوریه دفاع نمی‌کنید، باید گفت که قیام آنان، قیام مردمی، اسلامی و ضد استکباری نیست، لذا به دلیل اتحاد بین ارتش، دولت و مردم سوریه به طور قطع یقین، سوریه در جنگ‌های نرم، سخت و روانی پیروز می‌شود.

امام جمعه آبیک یادآور شد: مخالفان سوریه ارتباطی با مسلمانان ندارند، چراکه نوکران رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند و با نقشه آنان به پیش می‌روند.

گفتنی است، نمازگزاران آبیکی پس از اقامه نماز جمعه مسیر مسجد ولی عصر (عج) تا چهار راه پاسگاه شهر آبیک را راهپیمایی کردند که در این راهپیمایی با سر دادن شعارهایی همچون "ندای هر مسلمان"، " مرگ بر آمریکا"و "مرگ بر اسرائیل"، " بودایی افراطی حیا کن حیا کن"، "مسلمانان میانمار رهاکن رها کن" ضمن محکوم کردن جنایات دولت میانمار، حمایت خود را از مسلمانان میانمار اعلام کردند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول