اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه بیرجند:

استکبار چراغ خاموش درصدد تقسیم جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه بیرجند گفت: استکبار بار دیگر با چراغ خاموش درصدد تقسیم جهان اسلام است لذا مسلمانان باید هوشیار باشند.

استکبار چراغ خاموش درصدد تقسیم جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی صبح امروز در نشست صمیمی با خادمان قرآن کریم خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر سوره از قرآن یک هدف خاص دارد، اظهار کرد: باید قرآن را با مفاهیم آن یاد گرفت و به آن عمل کرد.

وی ستون خیمه انسانیت را عقل دانست و گفت: خداوند برای عقل بالاترین ارزش‌ها را قائل است و بنابراین جامعه‌ای رشد می‌کند که عاقل باشد و از عقل به عنوان یک نیروی دوراندیش استفاده کند.

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انسان حیوان ناطق است، افزود: متفکر بودن، انسان را از حیوان جدا می‌کند که باید بیشتر به این امر الهی توجه داشت.

رضایی بیرجندی تصریح کرد: بدترین جنبندگان در عالم کسانی هستند که از عقل خود استفاده نمی‌کنند، بنابراین کسانی که سقوط می‌کنند عقل در صحنه عمل و زندگی‌شان نقشی ندارد.

وی با بیان اینکه انسان‌ها باید در پیاده‌ کردن عقل در تصمیمات زندگی تلاش کنند، اضافه کرد: یکی از آفات و موانع زندگی عاقلانه گمان‌های بد و سوء‌ظن نسبت به دیگران است؛ بنابراین جامعه اسلامی باید سراسر حسن ظن باشد.

امام‌جمعه بیرجند پیروی از امیال و هواهای نفسانی را از دیگر موانع زندگی عاقلانه عنوان کرد و افزود: در این دنیا بنا نیست هوای نفس از بین برود اما مسلمانان که پیرو ائمه هستند باید نفس را کنترل کنند چرا که در غیر این صورت سبب نابودی آنها می‌شود.

رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه در فعالیت‌های قرآنی همواره هدف اصلی را باید مورد توجه قرار داد، گفت: باید به تدبر در قرآن یعنی درک نکات اساسی موجود در آیات قرآن کریم بپردازیم.

وی ادامه داد: قرائت قرآن هر چند لازم است ولی مهم‌تر از آن فهم درست آیات الهی است که باید همواره جوانان و مسلمانان به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشند.

امام‌جمعه بیرجند با بیان اینکه استکبار جهانی یک قرن پیش مرزهای جغرافیایی را طوری تقسیم کرده که به اهداف شوم خود برسد، تصریح کرد: اکنون استکبار جهانی با چراغ خاموش درصدد است که با تقسیم جهان اسلام بار دیگر به اسلام و مسلمانان همچون گذشته ضربه بزند.

رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه امروز باید ایران اسلامی مهندسی فرهنگ اسلامی را در جهان بر عهده بگیرد، افزود: آمریکا از قرآنی که قاری آن را حضرت علی (ع) تربیت کند و سازنده شیعه باشد می‌ترسد.

رضایی بیرجندی تصریح کرد: تقلید کورکورانه نیز مانع یک زندگی عاقلانه است و لذا پیروی از اکثریت ملاک نیست بلکه باید حق و حقیقت را ملاک قرار داد.

وی افزود: دنیا یک ظرف امتحان و آزمایش است بنابراین لذت متعلق به این دنیا نیست و امید است خداوند این بینش را به ما بدهد که جز به نعمت‌های ابدی و الهی دل نبندیم.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول