اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه البرز تأکید کرد

تقویت روحیه پایداری و مقاومت مسلمانان در مقابل استکبار

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان البرز گفت: مسلمانان جهان روحیه پایداری و مقاومت را در مقابل استکبار تقویت کنند تا بیداری اسلامی به سر منزل مقصود برسد.

تقویت روحیه پایداری و مقاومت مسلمانان در مقابل استکبار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به کشتار مظلومانه مسلمانان میانمار توسط بوداییان اظهار کرد: مسلمانان در هر نقطه از جهان که باشند با تأسی از پیامبر اکرم اسلام و ائمه اطهار با روحیه پایداری و با مقاومت در مقابل هرگونه ظلم و جور ایستادگی می‌کنند.

وی عنوان کرد: مسلمانان باید با هوشیاری کامل در مقابل جاهلیت مدرن ایستادگی کنند و بدانند تمام ترس دشمنان از اسلام و مسلمانان به خاطر حیات نوین اسلام و قرآن است که امروز به صورت بیداری اسلامی ظهور و بروز کرده است.

امام جمعه شهر البرز با اشاره به سالگرد نخستین اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی پس از پیروزی انقلاب یادآور شد: دلیل انتخاب آیت الله طالقانی برای امامت نخستین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دشمن‌شناس بودن و آگاهی ایشان به مسائل انقلابی و اسلامی بود و نخستین نماز جمعه نیست به خاطر محل علم و آگاهی بودن آن در دانشگاه برگزار شد.

گفتنی است به مناسبت سالگرد نخستین اقامه نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بین دو خطبه تبریک مردم با اهدای گل به محضر امام زمان (عج) صورت گرفت و همزمان نیز دعای سلامتی و ظهور ایشان توسط نمازگزاران برائت شد.

علی عادل‌پور در ادامه با اشاره به خصوصیت‌های اقامه نماز جمعه تأکید کرد: ایجاد روحیه تعامل و همبستگی میان مسلمانان و آگاهی آنان از اخبار جهان اسلام از مهمترین ویژگی‌های حضور امت مسلمان در نماز جمعه است که باید مورد توجه و اهمیت همه اقشار قرار گیرد.

وی اقامه نماز جمعه را موجب تقویت تقوا و گسترش ارزش‌های اخلاقی عنوان و تأکید کرد: نمازگزاران جمعه دنیاگرا نیستند و زهد و وارستگی از دنیا و ایثارگری از مشخصه‌های بارز این افراد است.

عادل‌پور با اشاره به تبلیغات روانی دشمنان در خصوص گرانی‌های اخیر خطاب به مسئولان از آنان خواست تا با حضور در نماز جمعه از کارهای صورت گرفته در سطح جامعه به مردم اطلاع‌رسانی کنند تا بدین ترتیب هم از مشکلات مردم آگاه شوند و هم دست شایعه‌ پراکنان و بر هم زنندگان امنیت روانی جامعه را از این کار کوتاه کنند.

گفتنی است در پایان نماز جمعه این هفته شهرستان البرز نمازگزاران این شهرستان با شعارهایی از قبیل «ندای هر مسلمان، مرگ بر آمریکا»، «ندای هر مسلمان، مرگ بر اسرائیل»، «بودایی افراطی حیا کن» و حمل پلاکاردها و دست نوشته‌هایی با مضمون حمایت از مردم مسلمان میانمار و محکومیت کشتار مظلومانه آنها توسط بودایی‌ها راهپیمایی کرده و انزجار خود را نسبت به سکوت جوامع بین‌المللی و به اصطلاح حامی حقوق بشر اعلام کردند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول