اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:

اقتصاد مقاومتی در ایران تمام نشانه‌های تحریم را بی‌ثمر می‌سازد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ضروری است اقتصاد ما اقتصاد مقاومتی بوده و خود را برای توطئه‌ها و تحریم‌های همه‌جانبه استکبار آماده کنیم.

اقتصاد مقاومتی در ایران تمام نشانه‌های تحریم را بی‌ثمر می‌سازد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد صادقی گل‌مکانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اظهار داشت: اینکه با خود فکر کنیم استکبار بعد از چند صباحی دست از توطئه‌ها علیه ما برمی‌دارد فکری غلط است چون استکبار هر روز برای ما توطئه خاصی را ایجاد می‌کند و به همین لحاظ اقتصاد ما باید اقتصادی مقاومتی بوده تا در مقابل هر نوع توطئه استکبار با برنامه‌ریزی، تدبر و اندیشه کارها را پیش ببریم.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران روز به روز با وجود تمام توطئه‌هایی که استکبار با تمام قدرت و قوت خود برای آن ایجاد کرده متعالی‌تر و در مقابل آمریکا و استکبار مقاومتر شده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه این موهبت حاصل خون شهدا،‌ رهبری خوب امام راحل و مقام معظم رهبری و تفکر دینی حاکم بر کشور است، خاطرنشان کرد: روز به روز بر این حاکمیت الهی در کشورمان افزوده می‌شود و با تکیه بر همین اصل ولایت فقیه است که ما نیز به عنوان کارمندان نظام باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.
صادقی گل‌مکانی گفت: اگر بخواهیم به افق 1404 دست یابیم باید تلاش، کوشش و همت خود را بیشتر کنیم تا بتوانیم به سرمنزل مقصود برسیم که این کار شدنی نیست مگر اینکه با تفکر جدی اقتصادی جامعه 1404 را ترسیم کنیم.
وی به سیاق تودیع و معارفه‌های چند سال گذشته در کشور اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته مدیران با ارائه آمار و عملکرد خدمات خود را معرفی می‌کردند اما امروز نوع مدیریت و نگرش به گونه‌ای دیگر است به طوریکه ما باید نیروی انسانی سازمان‌ها که حرف اول و آخر هر سازمان و سرمایه آن است را از همه لحاظ تقویت کنیم.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه باید برای این نیروها طوری برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم با اهداف پیش‌بینی شده اقتصاد مقاومتی را طرح‌ریزی کنیم، تصریح کرد: ‌اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه فکر نکنیم استکبار ما را به حال خود رها خواهد کرد بلکه تا حکومت انقلاب اسلامی و حکومت شیعه وجود دارد، قطع به یقین بدانیم استکبار نیز توطئه‌چینی می‌کند.
صادقی گل‌مکانی گفت: ما چون با زور و پول مخالف هستیم قطعا استکبار نیز بر همین اساس برنامه‌ریزی کرده و ترفند‌هایی را برای ما به وجود خواهد آورد. 

* پیام اصلی اصل 44 حمایت از بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای دقیق اصل 44 در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که ما و همه مدیران باید به آن تکیه کنیم و می‌تواند مشکل ما را در بسیاری از مسائل حل کند، اهمیت دادن به بخش خصوصی است.
صادقی گل‌مکانی یادآور شد: اگر به بخش خصوصی اهمیت داده و آ‌ن را حمایت کنیم و درصدد حل مشکلات این بخش برآییم قطعا مشکل اصلی ما نیز در تولید و اشتغال حل خواهد شد.
وی با یادآوری اینکه پیام اصیل و عمیق اصل 44 قانون اساسی حمایت از بخش خصوصی است، گفت: ما به جای اینکه منتظر باشیم تا بخش خصوصی به سراغ ما آمده و مشکلات خود را بازگو کند خودمان باید وارد عمل شده و مشکلات اقتصادی بخش خصوصی را حل کنیم.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد:‌ قسمت اعظم مسائل اقتصادی ما در همین بخش خصوصی نهفته است که اگر بتوانیم شرایط فعال شدن آنان را فراهم آوریم اشتغال نیز به وجود خواهد آمد. 

* نسل جوان دستگاه‌های اجرایی تقویت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادقی گل‌مکانی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در همه دستگاه‌های اجرایی نسل جوان موتور محرکه، پویا و مغز متفکر آن سیستم است، بیان کرد: عقیده داریم نسل سوم و چهارم بسیار بهتر از برخی‌ها می‌توانند از اسلام و انقلاب دفاع کنند و باید با تقویت این جوانان و نیروهای انسانی در راستای خدمت به نظام کوشا باشیم.
وی گفت: در سفرهای استانی با ایده‌ها و پیشنهاداتی از سوی جوانان مواجه می‌شویم که تحسین برانگیز هستند و کافی است با آموزش، ‌انگیزش و تشویق آنان مدیریت آینده کشور را به دست جوانان بسپاریم.

* 8 سال مدیریت سنت‌شکنی است

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور هشت ساله موثقی به عنوان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در استان اردبیل اظهار داشت: ایشان هشت سال در اردبیل خدمت کردند در حالی که اصول مدیریتی در تعویض مدیران در چهار سال است و شاید این تعویض نکردن بر گردن وزارتخانه باشد.
صادقی گل‌مکانی خاطرنشان کرد:‌ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل به عنوان یک سرباز ولایت در هر جا که دعوت به کار شد باید حضور یابد و ما بر خلاف این گفته این مدیر که وی را به پارکینگ خواهیم فرستاد، چنین نمی‌کنیم و با احترام به شأن و جایگاه سربازی، جانبازی و رزمندگی وی از تجربیات چند ساله ایشان استفاده خواهیم کرد.
وی بومی‌گزینی در مدیریت را از سیاست‌های دولت اعلام کرد و افزود: در انتخاب مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی برای استان اردبیل با انبوهی از نیروهای زبده مواجه بودیم که این امر مشکلاتی را نیز در انتخاب برای ما به وجود آورد اما در نهایت یک فرد بومی، تاثیرگذار و رزمنده‌ای دیگر از سربازان انقلاب را برای پست مدیریتی در حوزه مدیریت استان اردبیل انتخاب کردیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم با تقدیر از زحمات هشت ساله مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، هاشم مظفری به عنوان مدیرکل جدید اقتصادی و دارایی استان اردبیل معرفی شد.
انتهای پیام/آ10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول