اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای هفتکل:

جویندگان کار برای حرفه‌آموزی مراجعه کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هفتکل جامعه هدف این سازمان را جوانان دانست و گفت: همه جوانان جویای کار برای فراگیری مهارت و حرفه‌های مورد علاقه به مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان مراجعه و ثبت‌نام کنند.

جویندگان کار برای حرفه‌آموزی مراجعه کنند

ابراهیم اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در هفتکل به مناسبت هفته ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: هم اکنون رشته‌های مورد نیاز برای اشتغال جوانان در مراکز خواهران و برادران فنی و حرفه‌ای به طور رایگان به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

وی افزود: در راستای تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز شرکت ملی نفت ایران در رشته برق صنعتی در حال حاضر 16 نفر از جوانان شهرستان مشغول فراگیری مهارت‌های مورد نیاز هستند که پس از طی دوره آموزشی، جذب شرکت نفت می‌شوند.

به گفته رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هفتکل، در سال گذشته یک هزار و 412 نفر از جوانان این منطقه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در مراکز برادران، خواهران و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد فرا گرفتند.

اسدی میزان این آموزش‌ها را 380 هزار و 833 نفر ساعت عنوان کرد و گفت: در این مدت، 352 نفر از جوانان فاقد مهارت و یا کم مهارت در مرکز برادران در رشته‌های برق صنعتی، برق ساختمان، اتومکانیک، برق خودرو و جوشکاری E3، E6، E8 و صنایع دستی و فرش بافی در آموزشگاه دولتی استاد شاگردی زیر پوشش مرکز به فراگیری مهارت‌های مورد علاقه خود پرداختند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای هفتکل در ادامه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مرکز خواهران اشاره کرد و گفت: تعداد 317 نفر و به میزان 70 هزار و 472 نفر ساعت در مرکز آموزشی خواهران به حرفه‌آموزی پرداختند.

وی رشته‌های آموزشی مرکز خواهران را 11 رشته عنوان کرد و افزود: در مرکز خواهران حرفه‌های طراحی و دوخت (الگوساز و برشکار لباس زنانه، خیاط لباس زیر زنانه، پرده دوزی)، گبه بافی، گلیم بافی، قالی بافی، سفره آرایی عقد، سازنده تاج و گل دست عروس، بیمه گر بیمه‌های بازرگانی، حسابدار دولتی و حسابرس درجه2 به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

اسدی در ادامه از آموزش روستاییان خبر داد و اظهار داشت: 66 نفر از روستاییان فاقد مهارت و یا کم مهارت ساکن روستاهای رغیوه، شجیرات و گزین تحت آموزش‌های مهارتی مورد نیاز در حرفه‌های سرویس کار و نگهدار خودرو، پرورش دهنده گیاهان دارویی و خیاطی (راسته دوزی) قرار گرفتند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول