اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ارومیه انجام می‌شود

راه‌اندازی مرکز تربیت مدرس آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای شمال غرب

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: مرکز تربیت مدرس آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای شمال غرب در ارومیه راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مرکز تربیت مدرس آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای شمال غرب

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حمیدرضا خانپور پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به توانایی، امکانات، تجهیزات و فضاهای مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای دارالفنون شهرستان ارومیه، مجوز اولیه از سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور برای تبدیل این مرکز به مرکز تربیت مربی و مدرس اخذ شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز در سال آینده با کمک سازمان مرکزی راه‌اندازی می‌شود افزود: با تاسیس این مرکز امکان تربیت مربی و مدرس آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای برای آذربایجان غربی و دیگر استان‌های همجوار در شمال غرب کشور از جمله آذربایجان شرقی، زنجان و کردستان فراهم می‌شود.

خانپور ادامه داد: در حال حاضر تنها مرکز تربیت مربی و مدرس آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای کرج در استان البرز قرار دارد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان در سال آینده گفت: تبدیل کارگاه‌های درجه 2 و پایه در مراکز ثابت فنی‌وحرفه‌ای دولتی به درجه یک و تخصصی، به روز کردن تجهیزات کارگاه‌ها و برگزاری مسابقات مهارتی منطقه‌ای با حضور هنرجویان کشورها و استان‌های همسایه از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل است.

وی از افزایش فضاهای آموزشی در استان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: امسال 6 هزار مترمربع فضا به فضاهای آموزشی استان افزوده شده است که این امر گام مثبتی در راستای تحقق اهداف این اداره در سال جاری بوده است.

خانپور بیان کرد: دو مرکز تخصصی آموزش فنی‌وحرفه‌ای در شهرستان‌های اشنویه و چالدران، دو مرکز ارتقای مهارت در شهرک صنعتی ارومیه و خوی و دو مرکز تخصصی علمی کاربردی در ارومیه و میاندوآب به بهره‌برداری رسیده است که این امر می‌تواند نقش سازنده‌ای در مهارت‌آموزی تخصصی جوانان داشته باشد.

مدیر کل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: سالانه بیش از 57 هزار نفر از جوانان جویای کار در استان در بیش از 300 کارگاه آموزشی فعال در 500 حرفه تخصصی و مهارتی دوره‌های آموزشی را طی می‌کنند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول