اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان اعلام کرد:

پوشش 90 درصدی مناطق محروم کرمان توسط فنی‌وحرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: 90 درصد مناطق محروم استان کرمان زیر پوشش مراکز فنی و حرفه‌ای قرار گرفته است.

پوشش 90 درصدی مناطق محروم کرمان توسط فنی‌وحرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابراهیمی‌نژاد بعد از ظهر امروز در بازدید مشاوران جوان دستگاه‌های کرمان از مرکز فنی و حرفه‌ای مرکز استان اظهار داشت: یک رسالت بزرگی بر عهده سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور گذاشته شده و آن هم آموزش‌های مهارتی است که امروزه مورد نیاز مهم مملکت محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از بخش‌های عمده‌ای که همه مسئولان متوجه شدند و تنها جایی که می‌تواند امروزه مشکلات اقتصادی جامعه ما را رفع کند، همین آموزش‌های مهارتی است.

ابراهیمی‌نژاد ابراز داشت: ما در دانشگاه‌ها نیروهای را آموزش می‌دهیم و تربیت می‌کنیم، اما وقتی که فارغ‌التحصیل و وارد بازار کار می‌شوند، هیچ کاری بلد نیستند و هیچ مشکلی از مشکلات مملکت را به نسبت اینجا نمی‌تواند رفع ‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان ما بعد از فارغ‌التحصیل شدن می‌خواهند پشت میز بنشینند و کار اداری انجام دهند، تصریح کرد: سازمان‌های اداری ما امروز خیلی سنگین شده و دولت ما امروز مانند دیگر دولت‌های جهان دنبال کوچک‌‌سازی است.

ابراهیمی‌نژاد بیان داشت: هرچه دولت کوچک‌تر شود، بهره‌وری در کشور بالاتر می‌رود و ما اینجا نیاز داشتیم، آموزش‌های مهارتی را بالا ببریم تا نیاز صنعت و فناوری را رفع شود، زیرا هر روز فناوری جدید و صنعت جدید در روی کار می‌آید و نیاز به افرادی دارد مهارت‌های لازم در زمینه نگهداری و تعمیر آنها داشته باشند.

وی افزود: تنها جایی که می‌تواند این کار را انجام دهد، مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کسانی هستند که این آموزش‌ها و مهارت‌ها را دیده باشند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان عنوان کرد: ما در خدمات نیاز به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داریم و تمام کارگاه‌های خدماتی در سطح شهر توسط افرادی اداره می‌شوند که از این سازمان مهارت لازم را کسب کرده‌اند.

ابراهیمی‌نژاد خاطر‌نشان کرد: در آینده همه کسانی که می‌خواهند وارد خدمات متنوع حرفه‌ای شوند، باید گواهی این دوره‌ها را داشته باشند، زیرا توانایی‌ها و مهارت‌های لازم را در این مراکز کسب می‌کنند. 

وی تصریح کرد: اقتصاد ما امروز نیاز شدید به کسانی دارد که در مراکز فنی‌ و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را دیده باشند و بتوانند چرخ‌های اقتصاد مملکت را به حرکت در آورند.

ابراهیمی‌نژاد گفت: چارت سازمانی بسیاری از مراکز سازمانی ما هنوز بسته نشده و از ریاست جمهوری اعلام می‌شود که مناطق محروم باید زیر پوشش قرار گیرند، تفاهمنامه‌ای با استانداری منعقد کرده‌ایم ‌تا تمام مناطق محروم را زیر پوشش ببریم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان ابراز داشت: ما به دلیل نداشتن چارت سازمانی نمی‌توانیم بودجه‌ای دریافت کنیم و با کمک فرمانداری‌ها در مناطق محروم مانند شهرستان‌های فهرج، انار، گلبافت، شهداد و بیاض رفسنجان توانستیم مراکز فنی و حرفه‌ای در آن جا راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: در آینده نزدیک در شهرستان‌های ارزوئیه و ریگان مراکز فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود و در حال حاضر 90 درصد مناطق محروم استان کرمان زیر پوشش مرکز فنی و حرفه‌ای قرار دارند.

ابراهیمی‌نژاد بیان داشت: خدمات فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته و اگر این خدمات به صورت آزاد بود، هزینه‌های بسیار گزافی داشت.  

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول