اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

اختصاص 120 میلیارد تومان به راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان از اختصاص 120 میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی در سال جاری خبر داد.

اختصاص 120 میلیارد تومان به راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی

محمدحسین اصغریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اختصاص 750 میلیارد تومان بودجه‌های عمرانی استانی و ملی گیلان در بودجه سال 91 اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات عمرانی گیلان حدود 630 میلیارد تومان بود.

وی از اختصاص 120 میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی در سال جاری خبر داد و افزود: اعتبارات مذکور از محل بودجه ملی پرداخت می‌شود.

اصغریان با بیان اینکه 142 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سال 91 در گیلان توزیع شده است، تصریح کرد: ردیف بقیه بودجه‌های عمرانی را قانونگذار مشخص کرده است.

معاون استاندار گیلان بعضی از اعتبارات عمرانی را در کلان پروژه‌های ملی دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان با رایزنی در مرکز باید نسبت به دریافت سهم گیلان اقدام کنند.

وی تکلیف مشخص شده درآمدهای گیلان در سال جاری را 452 میلیارد تومان خواند و یادآور شد: درآمدهای گیلان نسبت به سال گذشته حدود 35 درصد رشد را نشان می‌دهد.

اصغریان امور مالیاتی را عمده‌ترین درآمد گیلان نامید و بیان کرد: درآمد امور مالیاتی گیلان با 372 میلیارد تومان، حدود 37 درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان با تاکید براینکه امور مالیاتی در سال جاری با فعالیت بسیار مضاعفی مواجه است، ابراز کرد: اگر اعتبارات مذکور تامین نشود در پرداختی‌ها دچار مشکل می‌شویم.

وی تنظیم بودجه سال 91 را دارای ویژگی‌هایی خواند و اظهار کرد: انتظار می‌رود روسای کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به آن توجه داشته باشند.

اصغریان با اشاره به اینکه تدوین، ارائه لایحه و تصویب بودجه سال 91 در مجلس، ابلاغ و صدور آیین‌نامه اجرایی آن در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته با تاخیر بیشتری صورت گرفته است، تصریح کرد: اعتبارات باید درست مصرف شود و کمیته‌های برنامه‌ریزی در شهرستان‌ها به موقع عمل کنند.

معاون استاندار گیلان فرصت تصویب بودجه‌های شهرستانی را 25 روز اعلام کرد و گفت: فرمانداران حداکثر تا 10 روز آینده باید نسبت به تصویب اعتبارات شهرستانی اقدام کنند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول