اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته دولت امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از راه‌آهن مراغه - ارومیه تا ایستگاه مهاباد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طرح ملی احداث راه‌آهن مراغه - ارومیه تا ایستگاه مهاباد در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از راه‌آهن مراغه - ارومیه تا ایستگاه مهاباد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدجواد محمودی در بازدید از پروژه راه‌آهن مراغه ـ ارومیه در ایستگاه مهاباد اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر  54 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این پروژه جزو پروژه‌های شاخص استان و پروژه‌های مهر ماندگار است که با توجه به مساعدت‌هایی که برای تامین اعتبار آن صورت گرفته این پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته محمودی دولت 2 هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص داده که تاکنون حدود یک‌هزار و 400 میلیارد ریال آن هزینه شده است.

به گفته معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی مرحله نخست این پروژه سال گذشته با حضور رئیس جمهوری تا ایستگاه میاندوآب بهره‌برداری شد و امسال نیز با اختصاص منابع مالی مورد نیاز و افزایش عملیات عمرانی در قطعات باقی‌مانده آن در تلاش هستیم تا هفته دولت ایستگاه مهاباد و تا پایان سال نیز ایستگاه ارومیه به بهره‌برداری برسد.

محمودی افزود: فاصله ایستگاه میاندوآب تا ایستگاه مهاباد 36 کیلومتر است که از این میزان تاکنون در 25 کیلومتر عملیات ریل‌گذاری به اتمام رسیده و در 11 کیلومتر باقی مانده نیز کارهای زیرسازی در دست تکمیل بوده و به زودی آماده ریل‌گذاری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در این بازدید گفت: طرح ملی احداث راه‌آهن مراغه ـ ارومیه 184 کیلومتر طول دارد که در پنج قطعه ساخته می‌شود، سال گذشته قطعه اول که از ایستگاه مراغه آغاز و به ایستگاه میاندوآب می‌رسد با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

خلیل محبت‌خواه همچنین از اجرای هفت پروژه بزرگ راهسازی در آذربایجان‌غربی در قالب طرح مهر ماندگار خبر داد و افزود: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح‌ها 8 هزار و 650 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: اتصال مرکز استان به شبکه ریلی کشور، احداث سه پروژه راه اصلی و اتمام پروژه آزادراه تبریز - بازرگان در حوزه آذربایجان‌غربی به همراه دو تقاطع غیرهمسطح از جمله طرح‌هایی است که با اختصاص اعتبارات ویژه تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسند.

در حال حاضر 240 کیلومتر بزرگراه، 173 کیلومتر راه اصلی و 74 کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول