اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

66 درصد برنج استان در شهرستان زنجان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 66 درصد از برنج استان در اراضی شهرستان زنجان کشت و تولید می‌شود.

66 درصد برنج استان در شهرستان زنجان تولید می‌شود

محمدرضا نهاوندی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: طرح نظارت بر گندم در بیش از 24 هزار هکتار از اراضی شهرستان زنجان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 36 هزار هکتار اراضی برای کشت محصولات آبی در شهرستان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این اراضی نیازمند توسعه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری کشت دانه‌های روغنی در شهرستان زنجان چهار برابر افزایش یافته است، اضافه کرد: سیب نیز با بیش از 2 هزار هکتار زمین محصول عمده باغی در استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان زنجان در تولید نهال طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، ادامه داد: در مجموع 11 واحد گلخانه‌ای فعال در این زمینه در شهرستان وجود دارد.

نهاوندی‌پور یادآور شد: در مجموع هشت واحد قارچ خوراکی نیز در شهرستان زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 16 درصد از گندم و 66 درصد از برنج استان در شهرستان زنجان کشت می‌شود، تصریح کرد: 78 درصد از پیاز استان نیز در این شهرستان کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه از مجموع 13 هزار دستگاه تراکتور در استان زنجان 2 هزار و 242 دستگاه در شهرستان زنجان است، اضافه کرد: شهرستان زنجان از نظر ضریب مکانیزاسیون در رتبه پنجم استانی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز شهرستان زنجان از نظر کمباین تامین شده است، ادامه داد: برای افزایش ضریب مکانیزاسیون شهرستان 248 دستگاه تراکتور و دو دستگاه کمباین مورد نیاز است.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه 13 شرکت خدمات کشاورزی در سطح شهرستان زنجان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: 91 کارشناس در این شرکت‌های خدمات کشاورزی مشغول هستند.

وی یادآور شد: 9 رشته از قنات‌های استان زنجان لایه‌روبی و مرمت شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول