اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

خوشه‌دهی 80 درصد مزارع برنج مازندران‏

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از خوشه‌دهی 80 درصد مزارع برنج در این استان خبر داد.

خوشه‌دهی 80 درصد مزارع برنج مازندران‏

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، یحیی ابطالی ابراز داشت: تا پایان تیر سال جاری بیش از 80 درصد اراضی ‏شالیزاری استان مازندران به مرحله خوشه‌دهی رسیده‌اند. ‏

وی افزود: این میزان نزدیک به 191 هزار و 704 هکتار به مرحله خوشه‌دهی رسیدند که 145هزار و 875 هکتار مربوط به ارقام محلی و 45 هزار و 829 هکتار به ارقام پرمحصول اختصاص دارد.

ابطالی، سطح زیرکشت ‏ارقام محلی استان را در سال جاری 162 هزار و 83 هکتار و ارقام پرمحصول را 76 هزار و 917 هکتار اعلام و تصریح کرد‏‏: تاکنون 12 هزار و 441 هکتار از اراضی شالیزاری مازندران به صورت سنتی و 8 هزار و 906 هکتار نیز به صورت مکانیزه برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح نشای مجدد را تاکنون بالغ بر یک هزار و 353 هکتار و پرورش رتون را در سطح 3 هزار و 762 هکتار اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود از 2 میلیون و 390 هکتار اراضی شالیزاری استان مازندران در ‏سال جاری بیش از یک میلیون و 450 تن شلتوک برنج تولید شد، پیش‌بینی کرد: 75 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان ‏در سال جاری به کشت مجدد و پرورش رتون اختصاص پیدا می‌کند.

این مسئول اذعان داشت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی بیش از165 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران به صورت ‏مکانیزه و با کمباین مخصوص برداشت و برداشت و دروگر برداشت می‌شود.‏

انتهای‌پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول