اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ترویج فرهنگ استاندارد

عروسکی با عنوان به‌نشان در کردستان ساخته شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان از ساخت عروسکی با عنوان "به‌نشان" برای نخستین بار در کشور به منظور ترویج فرهنگ استاندارد در میان کودکان خبر داد.

عروسکی با عنوان به‌نشان در کردستان ساخته شد

نجم‌الدین شیخ‌‌عطاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه کیفیت مطلوب کالا برای مردم از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: درحال حاضر به دلیل پیشرفت علم، فناوری و افزایش جمعیت تعیین کیفیت کالاها با استفاده از امکانات و توانایی‌های فنی امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: واژه استاندارد حاکی از کیفیت و مطلوبیت کالاست و بیشتر مردم به ویژه بزرگسالان با این واژه آشنایی کاملی دارند.

وی ترویج فرهنگ استاندارد در میان اقشار مختلف مردم را حائز اهمیت خواند و  تصریح کرد: ترویج استاندارد در میان کودکان لازم و ضروری است که این امر باید به شیوه‌ای درخور فهم این قشر انجام شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان خاطرنشان کرد: این اداره‌کل اقدام به ساخت عروسکی با عنوان "به‌نشان" با هدف ترویج فرهنگ استاندارد در میان کودکان مقطع سنی پیش‌دبستانی و دبستانی کرده است.

شیخ‌‌عطاری بیان داشت: این عروسک با تلاش و زحمت واحد ترویج استاندارد آماده شده و قرار است در مناسبت‌های مختلف به ویژه هفته استاندارد از طریق صدا و سیما برنامه‌هایی برای کودکان اجرا کند.

وی اظهار داشت: این عروسک در معرفی استاندارد و اهمیت آن به کودکان نقش موثری خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان از سال 72 تاسیس و تاکنون در زمینه کنترل و نظارت بر کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی مشمول مقررات استاندارد به ارائه خدمت می‌پردازد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان به تعداد واحدهای زیر‌پوشش این اداره‌کل اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر 240 واحد تولیدی فعال، 203 واحد خدماتی فعال و 37 واحد تولیدی نیمه‌فعال و غیرفعال زیر‌پوشش این اداره‌کل هستند.

شیخ‌‌عطاری خاطرنشان کرد: از میان 287 فرآورده زیرپوشش واحدهای تولیدی فعال، 253 مورد دارای پروانه و 34 مورد باقیمانده در فرآیند دریافت پروانه و مجوز هستند.

وی در پایان گفت: این اداره‌کل تاکنون 15 آزمایشگاه همکار استانی در صنایع ساختمان، غذایی و کشاورزی، شیمی، اوزان و مکانیک و فلزشناسی تایید صلاحیت کرده و همه این آزمایشگاه‌ها هم‌اکنون با پروانه معتبر در حال فعالیت‌اند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول