اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست گچساران:

پروانه شکار طیور در گچساران صادر نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست گچساران با تکذیب خبر منتشر شده توسط برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها گفت: هیچ‌گونه پروانه‌ای برای شکار طیور در این شهرستان صادر نشده و شکار طیور همچنان ممنوع است.

پروانه شکار طیور در گچساران صادر نشده است

عبدال دیانتی‌نسب صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بر اساس بخشنامه صادره از سازمان مرکزی، اوایل مهر ماه هر سال به عنوان فصل شکار پرندگان اعلام می‌شود که طی آن تعداد روزهای شکار نیز مشخص شده است.

وی زمان زادآوری پرندگان را فصل بهار و اوایل تابستان عنوان کرد و افزود: برخی افراد ناآگاه و یا سودجو با شکار غیرمجاز، نسل این گونه‌های جانوری را از بین می‌برند.

رئیس محیط زیست گچساران با بیان اینکه خبرنگاران باید در انعکاس و انتشار اخبار دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند، یادآور شد: 17 برگ پروانه صید ماهی با قلاب توسط اداره محیط زیست این شهرستان برای متقاضیان صادر شده که این خبر در برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی به اشتباه با عنوان صدور 17 پروانه شکار طیور منتشر شده است.

دیانتی‌نسب از سرکشی مستمر به واحدهای محیط‌بانی در مناطق حفاظت ‌شده گچساران خبر داد و گفت: واحدهای محیط‌بانی دیل، انجیر‌سیاه در منطقه حفاظت ‌شده کوه سرخ و واحد محیط‌بانی جهادآباد در منطقه حفاظت‌ شده خامین از جمله مناطقی بوده که نیروهای مربوطه به صورت شبانه‌روزی در این نقاط مشغول به فعالیت هستند.

وی یادآور شد: برخورد با شکارچیان متخلف و شکار غیرمجاز، جلوگیری از آتش‌سوزی و تخلیه فاضلاب‌ خانگی توسط تانکرهای حمل این نوع مواد از جمله فعالیت‌های انجام‌ شده در راستای حفاظت از محیط زیست است.

دیانتی‌نسب بازدید و پالایش واحدهای صنعتی، صدور و ابلاغ اخطاریه‌های زیست‌‌محیطی به واحدهای آلاینده به تعداد یک مورد و بازدید و جانمایی طرح‌های صنعتی، خدماتی، تولیدی و کشاورزی به تعداد 14 مورد را از دیگر اقدامات محیط زیست گچساران در یک ‌ماه گذشته عنوان کرد.

وی توسعه فضای سبز و کاهش زباله‌ها و دفن مناسب آن را از عوامل مهم در حفظ محیط زیست عنوان کرد و از مسئولان خواست تا در نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و گونه‌های گیاهی و جانوری با اداره محیط زیست همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول