اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خبر داد

برگزاری همایش منطقه‌ای اسلام و محیط زیست در تبریز

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته هوای پاک، همایش منطقه‌ای اسلام و محیط زیست توسط اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار می‌شود.

برگزاری همایش منطقه‌ای اسلام و محیط زیست در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی در این زمینه اظهار کرد: این همایش به منظور بررسی چالش‌ها و تبیین راهبردی راهکارهای زیست‌محیطی و استفاده از توانایی‌های فرهنگ غنی اسلامی برگزار می‌شود.

وی، مسئله محیط زیست را یک چالش بزرگ جهانی دانست و گفت: تهدیدات و فرصت‌های پیش روی زیست‌محیطی بدون شک با راهکارها و آموزه‌های اسلامی می‌تواند پاسخ‌های مناسبی را در برداشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی ضمن تاکید بر اهتمام متون دینی به موضوع محیط زیست خاطرنشان کرد: حدود 800 آیه قرآن درباره طبیعت، محیط زیست و کشاورزی است و حدود 10 جلد از بحارالانوار مربوط به کتاب‌الاسماء و العالم است که در آنها احادیث بی‌شماری در رابطه با کره زمین و محیط زیست وجود دارد.

رئیسی افزود: تاثیر دین بر اعمال مردم جهان بر هیچ کسی پوشیده نیست و با توجه به نفوذ آن در بین عموم مردم جهان می‌تواند نقش مهمی در حفاظت محیط زیست ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد با برگزاری چنین همایش‌هایی ضمن استفاده از آموزه‌های اسلامی و ترویج آن برای حفظ محیط زیست سالم، گام‌های موثری را برداریم.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول