اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت محیط زیست شرکت پالایش گاز فجر جم خبر داد

اندازه‌گیری آلاینده‌ها و عوامل زیان‌آور محیط کار در پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: رئیس حفاظت محیط زیست شرکت پالایش گاز فجر جم از اندازه‌گیری آلاینده‌های محیط زیست و عوامل زیان‌آور محیط کار در پالایشگاه جم خبر داد.

اندازه‌گیری آلاینده‌ها و عوامل زیان‌آور محیط کار در پالایشگاه جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم مرتضی عرب‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران پالایشگاه فجر جم اظهار داشت: حفاظت از سرمایه‌های ملی وظیفه‌ای همگانی است و همه افراد جامعه در تمامی مقاطع و جایگاه‌ها باید به این امر اهتمامی ویژه داشته باشند.

رئیس حفاظت محیط زیست شرکت پالایش گاز فجر جم خاطر نشان کرد: محیط زیست و طبیعت میراثی ماندگار و جاویدان و از سرمایه‌های ارزشمند ملی و زیست محیطی است و به همه اقشار جامعه است و وظیفه نگهداری از این میراث برای آیندگان بر عهده ما گذاشته شده است.

وی افزود: صنایع نفت و گاز در رونق و توسعه اقتصادی کشور، ایجاد فرصت‌های پایدار شغلی، توسعه صنایع و تولیدات کشور بسیار اثرگذار هستند و باید با استانداردسازی و کنترل آلاینده‌های مربوط به این صنایع از تخریب طبیعت جلوگیری کنیم و در پالایشگاه جم همواره به این مهم توجه داریم.

عرب‌زاده اندازه‌گیری مکرر آلاینده‌ها را از اقدامات مؤثر این پالایشگاه به منظور حفظ محیط زیست دانست و یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی سعی در کنترل آلاینده‌ها به منظور حفاظت از محیط زیست داشته‌ایم.

این مسئول اضافه کرد: با تلاش مسئولان ذی‌صلاح دومین مرحله از اندازه‌گیری آلاینده‌های محیط زیستی سال جاری این شرکت توسط شرکت معتمد سازمان حفاظت محیط زیست به پایان رسید.

رئیس حفاظت محیط زیست شرکت پالایش گاز فجر جم ادامه داد: انجام این مرحله از اندازه‌گیری آلاینده‌ها بیانگر حساسیت مسئولان این شرکت به حوزه‌های محیط زیستی است.

وی بیان داشت: اندازه‌گیری آلاینده‌های محیط زیست و عوامل زیان‌آور محیط کار در سطح شرکت پالایش گاز فجر جم از سال 1387 به‌صورت فصلی هر سه ماه یک بار انجام می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست شرکت پالایش گاز فجر جم در تشریح فعالیت‌های این دوره از فعالیت اظهار داشت: در این مرحله مثل مراحل قبل به اندازه‌گیری نمونه پساب‌های صنعتی و بهداشتی در خصوص آزمایش‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبیولوژی پرداخته شد.

وی ادامه داد: در بخش آلاینده‌های هوا نیز در زمینه گازهای خروجی از دودکش‌های موجود در سطح شرکت، گازها و بخارهای شیمیایی محیط کار اندازه‌گیری‌های لازم انجام شد.

عرب‌زاده تصریح کرد: در عرصه صوت زیست محیطی نقاط در معرض محیط زیست نیز اندازه‌گیری مورد نیاز انجام شد که پس از دریافت گزارش آن و تجزیه و تحلیل نتایج توسط مجموعه واحد محیط زیست به اطلاع واحدهای مربوطه خواهد رسید.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول