اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوئین زهرا:

38 شکارچی متخلف در بوئین زهرا دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا گفت: در سال گذشته بیش از 38 شکارچی متخلف در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

38 شکارچی متخلف در بوئین زهرا دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوئین‌ زهرا، ابوطالب کریمی صبح امروز در جلسه حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا اظهار کرد: براساس اصل 50 قانون اساسی که تصریح دارد حفاظت از محیط زیست در نظام اسلامی به عنوان وظیفه‌ای عمومی برعهده تمامی مسئولان و مردم قرار دارد امروز وظیفه آحاد افراد جامعه این است که با توجه ویژه به این مهم سبب توسعه زیرساختی در زمینه حفاظت از محیط زیست در کشور شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا با بیان اینکه این اداره در راستای رسالت و وظیفه ذاتی خویش در دو عرصه حفاظت و نظارت بر عرصه‌های طبیعی، زیستگاه‌ها، و حیات‌وحش فعالیت مستقیم و همیشگی دارد، افزود: لازم است که با برنامه‌ و اجرای طرح‌های ویژه در سراسر کشور زمینه برای توسعه مناطق حفاظت شده افزایش یافته و مقدمات حمایت از گونه‌های مختلف جانوری نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه این اداره در حوزه حفاظت از محیط زیست انسانی که شامل دو‌ گونه فعالیت تولیدی و اقتصادی می‌شود نیز فعالیت‌های چشمگیری را به مرحله انجام رسانده است، تصریح کرد: برخورد با عوامل آلاینده و دود‌زا، بازدید از مجتمع‌ها و واحد‌های تولیدی مختلف در بخش‌های مرکزی، رامند و شال این شهرستان، حضور و سرکشی مداوم از زیستگاه‌ها و مراتع طبیعی در بخش مرکزی شهرستان بوئین زهرا و نیز برگزاری جلسات مختلف با ادارات مرتبط با امر توسعه شهری از جمله برنامه‌های شاخصی بوده که تاکنون در این حوزه به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه سه گونه جانوری قوچ، میش ارمنی و هوبره در این شهرستان در معرض انقراض قرار دارند، عنوان کرد: باید با تلاش و مدیریت کارآمد و افزایش نظارت‌ها در حوزه طبیعی مانع از انقراض وحشتناک و تأسف‌برانگیز جانوران و نیز زیستگاه‌ها در سطح کشور شویم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا ادامه داد: در حال حاضر بیش از 33 هزار هکتار از اراضی و مزارع روستای الله‌باد از توابع بخش مرکزی این شهرستان به عنوان منطقه آزاد برای شکار و تفریح می‌باشد که لازم است با مدیریت صحیح زمینه برای توسعه این حوزه فراهم شود.

کریمی اضافه کرد: همچنین بیش از 15 هزار هکتار از مزارع و اراضی موجود در بخش‌های آوج و آبگرم نیز تاکنون ممنوعیت رسمی شکار در آنها از سوی اداره حفاظت محیط زیست صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 90 بیش از 38 شکارچی متخلف در این شهرستان شناسایی شده‌اند که تعداد 11 فقره اسلحه قاچاق و غیر مجاز از آنان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول