اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زیراب در مازندران:

آرمان‌گرایی و واقع‌بینی شرط عبور از مشکلات است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زیراب گفت: آرمان‌گرایی توأم با واقع‌بینی شرط عبور از گردنه‌های سخت است.

آرمان‌گرایی و واقع‌بینی شرط عبور از مشکلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، ائمه جمعه شهرهای زیراب، شیرگاه و پل سفید با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان خواستار توجه به شرایط روزه‌داری و استفاده معنوی از این ماه شدند.

حجت‌الاسلام احمد محمودیان در خطبه‌های نماز جمعه شهر زیراب با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای یافتن خود و شناخت نفس و خودسازی است.

امام جمعه زیراب با اشاره به سخن امام علی (ع) درباره لزوم خود شناسی مومن، گفت: توجه به دیگران، تقویت روح ایمان، کسب فضائل اخلاقی و همچنین قرب‌الهی از اثرات و برکات روزه است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام، عنوان کرد: آرمان‌گرایی توأم با واقع‌بینی شرط عبور از گردنه‌های سخت است.

محمودیان با اشاره به بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری درباره آرمان‌خواهی ملت ایران، یادآور شد: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «آرمان‌های انقلاب از مطالبات جدی مردم ما است و تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران و افزایش فشارها و تهدید‌ها برای ملت ایران قرارگاه نیست بلکه گذرگاهی برای دستیابی به اهداف بلند انقلاب اسلامی است.»

امام جمعه زیراب، توطئه استکبار جهانی علیه سوریه را نشان دهنده زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی استکبار جهانی دانستند.

وی در پایان خواستار پیگیری مسئولان شهرستان برای راه‌اندازی امکانات دیجیتالی در سطح شهرستان شد.

* روحانیت همواره پناهگاه مردم بودند

حجت الاسلام احمد قربانی در خطبه‌های نماز جمعه پل سفید با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و روزه، گفت: شرایط روزه داری و روزه داران در آیات و روایات بیان شده است.

امام جمعه پل سفید، ادامه داد: روزه‌داران به روزه‌داران عوام، خاص و خاص الخاص تقسیم می‌شوند و رعایت شرایط روزه داری و روزه‌دار بودن زبان، چشم و گوش و سایر جوارح انسان را به معنویت رهنمود می‌سازد.

وی با اشاره به روز کار آفرینی و لزوم توجه به اشتغال جوانان، تصریح کرد: مسئولان شعار را کمتر و در زمینه اشتغال‌زایی و کار آفرینی تلاش مضاعف‌تری انجام دهند.

قربانی با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری، یادآور شد: روحانیت همواره پناهگاه مردم در حوادث مختلف بودند.

* در برابر تحریم‌ها باید هوشیار باشیم

حجت‌الاسلام محمد مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه شیرگاه با تاکید بر این که پرهیز از محرمات به عنوان ثمره بزرگ روزه داری مطرح می‌شود، گفت: دوری از گناه و انجام واجبات نیز از برکات روزه ذکر شده است.

امام جمعه شیرگاه با بیان اینکه امروز شیاطین می‌خواهند با افزایش تحریم‌ها در دل مومنان وسوسه ایجاد کنند، بیان داشت: در برابر تحریم‌های دشمنان باید هوشیار باشیم و با توجه به تولید ملی و دوری از اسراف گام برداریم.

وی با اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی و با تاکید بر اینکه کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی چراغ راه ما است، خاطرنشان کرد: رصد تحرکات دشمنان و نشان دادن راه عزت را در بیانات رهبر مشاهده می‌کنیم.

مهدوی با اشاره به شهادت شیخ فضل‌الله نوری، اذعان داشت: ناآگاهی مردم و فریب فریب‌کاران به عنوان دو عامل شهادت شیخ فضل‌الله نوری محسوب می‌شود.

انتهای‌پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول